Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av batmac
#1329629
theodorkalin skrev:
Skönt när det löser sig så bra! Man vill ju känna att man gjort ett tryggt köp när man handlat av en bilhandlare
Bullmark skrev:Pluspoäng för den bilhandlaren, skönt att det löste sig så smidigt!
Verkligen. Magkänslan har varit bra redan från start med den här handlaren så det känns bra att den inte är helt off.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1329726
Snyggt av handlaren, inte alltid det går så enkelt...
Användarvisningsbild
av batmac
#1333633
Bilen har nu äntligen varit inne på verkstad med följande åtgärder:

-Uppmätning av tankgivare samt spegelkablage
-Avläsning felminne i alla system samt radera
-Byte högre yttre backspegel
-Byte vänster tankarmatur med nivågivare
-Urtappning av motorolja till rätt mängd.

10500kr landade kalaset på. Skönt att slippa ta den kostnaden, och skönt att ha en fungerande spegel igen. Förhoppningsvis slipper jag fler felmeddelanden också. Nu ska jag bara få tummen ur och aktivera VOC innan vintern är här.

Häromdagen fick den vara lite laståsna. Har känt lite då och då att en V60 kanske inte hade varit så dumt :-D

Bild
Användarvisningsbild
av batmac
#1338285
Det händer överlag inte så mycket med bilen. Efter separation och flytt så är inte ekonomin riktigt stabiliserad än men det tar sig. Dessutom står bilen ganska mycket eftersom jag cyklar dit jag ska för det mesta. Men! Eftersom det börjar bli lite kallt i luften nu så var jag förbi Volvo och aktiverade VOC så jag kan starta värmaren remote. Inte dumt.

Jag gav mig även på ett försök att räta ut bucklan i fronten och tycker väl det gick väldigt bra för ett första försök. Hårtork och handkraft :)

Före
Bild

Efter
Bild


Slutar dock inte tråna efter R-design front, men det verkar ju tvärt omöjligt att hitta :(
#1339671
MartinS skrev:Bra ”obucklat”!!
Tack :) Fick chans att jämföra mot en ej tillknycklad variant idag och nog står den sig bra för att vara hemmafix.

Bild
Användarvisningsbild
av batmac
#1341098
Tog en tur för att reka lite fotoställen nu när höstfärgerna är så trevliga som de är. Ska försöka ta mig tillbaka med riktiga kameran efter en ordentlig tvätt

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av MartinS
#1349918
Den färgen passar ju verkligen i den miljön, snygga bilder! Snyggt med det svarta Volvoemblemet bak också.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Står det någonstans på Volvos he[…]

Rekommendation Generator V50 2.0 D

Säkerställ bara att anslutningen till re[…]

V70N 2004 2,4 140hk. Nybytt kamaxelgivare, bilen g[…]

Hej! Jag fick med problem med att bakluckan ej gic[…]