Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1326755
Hoppas du får rätt på det :-)

Ang. 3. Så visst ger det förbättring men de är ändå helt olika i grunden. Åkte en sväng ofrivillig taxi i Tyskland nu, E220 från 2015. Till och med sambon yttrade sig spontant om hur olika de kändes att åka mot vår bil. Men V60 är i alla fall den "tyskaste" volvon jag kört :-D
Användarvisningsbild
av batmac
#1326776
Micce1980 skrev:Hoppas du får rätt på det :-)

Ang. 3. Så visst ger det förbättring men de är ändå helt olika i grunden. Åkte en sväng ofrivillig taxi i Tyskland nu, E220 från 2015. Till och med sambon yttrade sig spontant om hur olika de kändes att åka mot vår bil. Men V60 är i alla fall den "tyskaste" volvon jag kört :-D
Nej så är det såklart :) Jag vet att @fjohan82 har sagt i andra trådar att bilen blir en helt annan med Polestar performance parts, bland annat har ordet strykjärn nämnts. Nu har jag inga planer på just det, men vad består det kitet av?
Användarvisningsbild
av Briander
#1327166
Sist på bollen men jag gillar också färgen! Och Ixion-fälgarna lyfte bilen ordentligt :) emblemrester i själva lacken är inte helt lätt men polering med maskin som någon skrev är nog bästa sättet, en massa starka medel hjälper inte mot annat än tejprester.

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av batmac
#1328781
Nu ligger det nya spakstället och väntar på postombudet. Med tanke på att jag måste hålla till på parkeringen i solsken har det inte blivit något byte. 36 grader i bilen när jag åkte iväg idag. Att jobba ett par timmar i det kändes lite hårt. Nästa vecka ska det bli lite svalare så det får nog bli då.

Måste även verkligen hålla tillbaka för att inte köpa ett digitalt instrumentkluster. Försöker intala mig själv att typ möbler och vitvaror till nya lägenheten som jag flyttar in i nästa vecka har högre prio. Men ptja, vem behöver ett bord att äta vid eller säng att sova i om man kan se hastigheten digitalt ;-)

Min dashcam verkar bråka också. Spelar inte in och knapparna funkar inte. Måste undersökas. Med lite tur kan det räcka att formatera minneskortet då den verkar funka utan det instoppat. Annars har inte nåt speciellt hänt sen senaste tvätten.

Bild
Användarvisningsbild
av batmac
#1329023
Med temperaturer nere kring 24 grader och friskt fläktande vindar vågade jag med öppna fönster ge mig på bytet idag. Kan säga att det var längesen jag faktiskt var stolt över mig själv på något vis, men ta mig tusan vad stolt jag är att jag lyckades ta mig an det här och lyckas. Att jag inte fegade ur och lämnade in bilen för bytet. Att jag som startade den stora tråden om spakbyte också kan titulera mig spakbytare :-) Kunde dock nästan känna magsår komma krypandes när kupen ser ut såhär :-D

Bild

Men resultatet är trevligt!

Bild

Inte mindre sugen på att byta till digitalt instrument nu kan jag säga.

Om någon har funderingar på att göra samma sak så följde jag den här guiden:



Det tog mig under två timmar, och om jag kan så kan fan alla andra också.
#1329054
;-) Bra jobbat, klart det bästa man kan byta till😃
#1329077
Den finns ju bra svart tyvärr, sen är den ganska plastig. Men annars hade det ju varit en självklar modd i alla bilar.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Låter inget kul tur att det löste sig! […]

Vi som beställt nya XC60

Trodde det var åretruntdäck 18, 19 och […]

Fick min V60 1 mars i år, tog 19 m&ari[…]

Jag blir inte klok på räckvidden. N&aum[…]