Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1329174
MartinS skrev:Bra jobbat!
Walkmann skrev:Grymt!
Blir ett rejält lyft :-)
Micce1980 skrev:;-) Bra jobbat, klart det bästa man kan byta till😃
Bullmark skrev:Vilket lyft! :-)
Briander skrev:Snyggt jobbat! Trevligt med sömmen på damasken där också :-)
Tackar! Fortfarande lite förundrad såhär dagen efter :D

Det är ett lyft helt klart. Jag valde medvetet den med vita sömmar. Det fanns ett exemplar från en bil med bara några få mil med helsvart men tänkte att sömmarna skulle göra sig bra så tog den här. Var tvungen att fråga JB om den verkligen hade vita sömmar, senast när jag beställde till min V70 var den inte enligt bild.
#1329404
Bilen har idag varit inne hos MECA för felsökning:

Motorsystem service erfordras: Första misstanken verkar ha varit korrekt, för mycket olja påfyllt vid servicen innan affären. Skönt om det inte är nåt annat fel :)

Spegel vars motor inte funkar: Spegeln måste bytas, som Volvo redan misstänkte

Tankmätare som lever ett eget liv: Bränslenivågivare som behöver bytas.

Mekanikern ska först kontakta SOLID (mest för syns skull, vi var ganska överens om att det inte lär täckas) och därefter ska jag få lite mer underlag så jag kan hänvisa återförsäljaren till verkstaden och reklamera. Beräknad arbetetstid 3-4h, och såklart kostnad för delar. Jag tror/hoppas att återförsäljaren inte kommer bråka alltför mycket, felen upptäcktes som bekant redan samma dag som köpet.

I övrigt tyckte han bilen såg väldigt fin ut, inget som borde fara åt helvete vid en första anblick iallafall :)

Snubblade av en händelse över detta också :mad: :-/
Bild

Någon räkning har jag inte fått. Fint att transportstyrelsen åtminstone kommit in i det här århundradet och har uppgifterna för betalning online..
#1329525
theodorkalin skrev:Kollat så räkningen inte ligger gömd emellan ägarbevispapperna... gjorde så för mig mellan den gula och blåa lapparna hade dom vikt ner den snyggt så jag missat o betala
Jag vill verkligen säga att jag har dubbelkollat och inte hittat någon räkning.. men jag kollade igenom min folder med bilpapper igen precis nu och ja.. nog fan låg den där. Jag var helt säker på att den skulle komma separat så jag har nog inte ens reflektera över den. :oops: :oops:
#1329571
@theodorkalin Hehe ja det är nog så. Samma sak som med broavgiften i Sundsvall. 9kr per passage och sen BAM! 300kr påminnelse. Nåväl

_________

Blev kontaktad av MECA imorse och som väntat så står inte SOLID för något av felen ("eftersom det är SOLID" som mekanikern sa). Har därför fått en offert som jag nu skickat vidare till handlaren. 11200kr kommer hela paketet gå på om det ska åtgärdas.

EDIT* Har fått återkoppling från återförsäljaren som tar på sig kostnaden utan att krångla öht. Känns skönt :)
#1329584
batmac skrev:@theodorkalin Hehe ja det är nog så. Samma sak som med broavgiften i Sundsvall. 9kr per passage och sen BAM! 300kr påminnelse. Nåväl

_________

Blev kontaktad av MECA imorse och som väntat så står inte SOLID för något av felen ("eftersom det är SOLID" som mekanikern sa). Har därför fått en offert som jag nu skickat vidare till handlaren. 11200kr kommer hela paketet gå på om det ska åtgärdas.

EDIT* Har fått återkoppling från återförsäljaren som tar på sig kostnaden utan att krångla öht. Känns skönt :)
Skönt när det löser sig så bra! Man vill ju känna att man gjort ett tryggt köp när man handlat av en bilhandlare BildBild
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]