Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av batmac
#1326082
MartinS skrev:Snyggt med fälgarna, ett rejält lyft!
Walkmann skrev:Snyggt vart det som sagt, röstar på att ta bort allt utom ”VOLVO” :-)
Bullmark skrev:Vilket lyft med fälgarna!
Helt rent känns lite väl naket, och V O L V O är så himla invant att jag personligen skulle vilja ha kvar åtminstone det hellre än att byta mot en logga. Så antingen endast ’volvo’ kvar eller allt imho - undrar hur det skulle bli med svart text mot den lacken? Skulle kunna bli grymt tror jag! :-)
AndreasThn skrev:
Bullmark skrev: tor 11 jul 2019, 00:54 Vilket lyft med fälgarna!
Helt rent känns lite väl naket, och V O L V O är så himla invant att jag personligen skulle vilja ha kvar åtminstone det hellre än att byta mot en logga. Så antingen endast ’volvo’ kvar eller allt imho - undrar hur det skulle bli med svart text mot den lacken? Skulle kunna bli grymt tror jag! :-)
Instämmer helt :-)
Micce1980 skrev:Jag säger, byt till nya S60 emblemet. Men jag är ju lagd åt det hållet med :)

Här är en som meckat en del med sin likadana https://forums.swedespeed.com/showthrea ... 0-T6-Owner! bl.a bytt bakkjol med fast till r-design.

Sen finns ju spoiler till bakluckan med https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... -31290690/ ;-)
theodorkalin skrev:Snyggt med fälgarna! Tycker du ska köra på svart V O L V O i bak o ta bort resterande emblem, har tänkt o dippa min emblem i svart bak. var lite så jag började med, hade inte tänkt o göra något direkt på bilen utom svarta spegelkåpor, men nu 1.5 år senare är det en helt annan bil (förlåt om jag lägger upp bilder i din tråd)
20180222_162432.jpg
20180221_123954.jpg
20180222_162359.jpg
20190504_154051.jpg
20190328_124950.jpg
Tackar för alla tipsen, den där forumtråden får jag kika närmare på. Jag vill byta både front och bak, men det är ett projekt för framtiden!

@theodorkalin Fungerar allt som det ska med digitala instrumentet? Det är på min to-do list framöver om det inte är alltför mycket krångel och fippel för att få det att fungera. Snygg bil :)

Var uppe med tuppen (nåja, en trött tupp iaf) och gav bilen lite kärlek. Nu är bakluckan ren från modell/motor och VOLVO är dippat svart. Just den här dippningen kommer jag få göra om då det blev bedrövligt, men det gav iallafall en ide om hur det kan se ut. Så jag får ta ställning till det.

För övrigt, just nu syns det ganska bra vart emblemen suttit, bästa sättet att få bort det? Gick loss med lite avfettning men det syns fortfarande.

Bild
Bild
Användarvisningsbild
av MartinS
#1326083
Snyggt med det svarta.

Polera med maskin är nog enda lösningen
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1326089
Jag har använt kemisk ren bensin tidigare och polerat/vaxat ytan efteråt...
Det är inte värre än när man får lite droppar på lacken vid tankning.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1326090
T-röd lär väl gå bra med? Men ja ett lager vax är väl inte fel efteråt ändå
Användarvisningsbild
av MartinS
#1326128
Jag menar inte rester utan skiftningar i lacken.
Användarvisningsbild
av theodorkalin
#1326129
batmac skrev:
MartinS skrev:Snyggt med fälgarna, ett rejält lyft!
Walkmann skrev:Snyggt vart det som sagt, röstar på att ta bort allt utom ”VOLVO” :-)
Bullmark skrev:Vilket lyft med fälgarna!
Helt rent känns lite väl naket, och V O L V O är så himla invant att jag personligen skulle vilja ha kvar åtminstone det hellre än att byta mot en logga. Så antingen endast ’volvo’ kvar eller allt imho - undrar hur det skulle bli med svart text mot den lacken? Skulle kunna bli grymt tror jag! :-)
AndreasThn skrev:
Bullmark skrev: tor 11 jul 2019, 00:54 Vilket lyft med fälgarna!
Helt rent känns lite väl naket, och V O L V O är så himla invant att jag personligen skulle vilja ha kvar åtminstone det hellre än att byta mot en logga. Så antingen endast ’volvo’ kvar eller allt imho - undrar hur det skulle bli med svart text mot den lacken? Skulle kunna bli grymt tror jag! :-)
Instämmer helt :-)
Micce1980 skrev:Jag säger, byt till nya S60 emblemet. Men jag är ju lagd åt det hållet med :)

Här är en som meckat en del med sin likadana https://forums.swedespeed.com/showthrea ... 0-T6-Owner! bl.a bytt bakkjol med fast till r-design.

Sen finns ju spoiler till bakluckan med https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... -31290690/ ;-)
theodorkalin skrev:Snyggt med fälgarna! Tycker du ska köra på svart V O L V O i bak o ta bort resterande emblem, har tänkt o dippa min emblem i svart bak. var lite så jag började med, hade inte tänkt o göra något direkt på bilen utom svarta spegelkåpor, men nu 1.5 år senare är det en helt annan bil (förlåt om jag lägger upp bilder i din tråd)
20190322_170944.jpg
20190322_170944.jpg (34.68 KiB) Visad 862 gånger
Bilagan 20180221_123954.jpg finns inte längre
Bilagan 20180222_162359.jpg finns inte längre
Bilagan 20190504_154051.jpg finns inte längre
Bilagan 20190328_124950.jpg finns inte längre
Tackar för alla tipsen, den där forumtråden får jag kika närmare på. Jag vill byta både front och bak, men det är ett projekt för framtiden!

@theodorkalin Fungerar allt som det ska med digitala instrumentet? Det är på min to-do list framöver om det inte är alltför mycket krångel och fippel för att få det att fungera. Snygg bil :)

Var uppe med tuppen (nåja, en trött tupp iaf) och gav bilen lite kärlek. Nu är bakluckan ren från modell/motor och VOLVO är dippat svart. Just den här dippningen kommer jag få göra om då det blev bedrövligt, men det gav iallafall en ide om hur det kan se ut. Så jag får ta ställning till det.

För övrigt, just nu syns det ganska bra vart emblemen suttit, bästa sättet att få bort det? Gick loss med lite avfettning men det syns fortfarande.

Bild
Bild
Allt utom power och eco mätarna fungerar, låter dock som att de släppt nån ny mjukvara för att få igång power iaf i VDASH, har inte haft möjlighet att kika än. Men har man VDASH och en dice kan man få mätarhuset o lira ihop med bilen, till och med få igång Turn-by-turnBild
20190322_170944.jpg
20190322_170944.jpg (34.68 KiB) Visad 862 gånger
Användarvisningsbild
av batmac
#1326142
theodorkalin skrev:Allt utom power och eco mätarna fungerar, låter dock som att de släppt nån ny mjukvara för att få igång power iaf i VDASH, har inte haft möjlighet att kika än. Men har man VDASH och en dice kan man få mätarhuset o lira ihop med bilen, till och med få igång Turn-by-turn
Jag antar att du behövde koppla via OBD för att få tankmätaren att funka?
Användarvisningsbild
av batmac
#1326173
For förbi biltema och skaffade lite label off och nog blev det bättre. Nu tror jag inte jag får det bättre utan att göra något mer drastiskt. Skönt! Nya torkare från Wipers monterade, fick även min nya mobilhållare, väldigt smidigt att bara släppa ner telefonen i den. Nu ska jag bara känna efter så allt är rätt innan jag buntar upp alla kablar under handsfacket istället för att ha dom bakom mittkonsolen.

Bild

Kände mig lite rastlös så jag drog även ett par lager toningsfärg på bakljusen. Det ser lite mörkare ut på bild än vad det är, tycker det är lagom.

Bild

Nog är det föresten andra baklysen till faceliften 14? Passar dom rakt av isåfall? Ytterligare en sak att lägga på den redan alltför långa att-göra-listan. :oops:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han t[…]

Hur byta drl v60cc

Min högra jättebilliga drl slocknade och[…]

Jag har samma ljud bakifrån på min v60[…]

På min bil (som jag tidigare skrev om i det […]