Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1392837
Idag blev det byte av bromsar fram. Från 300mm orginal till 316mm från D5:an istället. Körde med ATE skivor och ATE Ceramic beägg. Fick tag på ok som gått 180 mil så det blev ju som nytt. Bytte även slangar då det är andra slangar till dessa oken. De nya slangarna var lite kortare och har "skyddsattiraljerna" på andra ställen på slangen.

Inga förebilder men det kan ju bli efterbilder vad det lider, det gör rätt mycket för utseendet i de glesa R-Designfälgarna.

Skivorna satt som h-lvette... Men slägga, spett och en envis kompis löste det :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1392846
Hehe ja de j-a skivorna gjorde så jag undrade när grannarna skulle börja klaga på oljudet ;-) Kul med ett projekt
Användarvisningsbild
av MartinS
#1392990
Bild


Bild
Användarvisningsbild
av MartinS
#1411927
Alla inlägg utan bilder är ju värdelösa, men vi kör ändå :) Besiktigade bilen i förra veckan, vilket gick helt smärtfritt, nu har den rullat en bit över 12000mil. Innan besiktningen gick jag över valda delar med polermaskin för att få bort en del kalkfläckar som bitit sig fast, efter det på med ett lager keramisk quick coat. J-vlar va härlig avrinning det blir, det var bra innan men effekten hade visst avtagit lite sedan jag la på det sist för ett halvår sedan.

Nu när jag kört 4-500 mil med ATE ceramic belägg kan jag bara berömma dom. Bra bett men dom dammar ju ingenting, underbart... Bakfälgarna som ännu så länge har originalbelägg blir helt svarta medan framfälgarna ser rena ut fortfarande.

Jag var tvungen att klicka hem ett par skivor och ATE ceramic till bak också, blir nog byte i vår.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1431829
Det finns inte så mycket att skriva, bilen rullar på utan några konstigheter. Det blir ju lite mindre körande i dessa tider vilket hjälper till att hålla den i form, en annars tråkig tid på året för de som gillar bilvård. Service genomförd i veckan och bältet på förarsidan modifierat enligt återkallelsen, så nu hänger de på samma höjd på förar och passagerarsidan, snyggt.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1435038
Då hade handtagslisten på bakluckan "till slut" gnagt sig igenom lacken på ena sidan vilket resulterade att det blev en femtioörings stort olackat område så fort jag petade lite med mejseln på den bubbliga lacken. Det har suttit en liten eftermonterad skyddsfilm mellan men den hade nog glidit åt sidan vad det verkade. Verkar vara väldigt vanligt och på gränsen till konstruktionsfel.

Nåja, omlack av luckan hos lokala lackeraren fixade sig på ett par dagar och nu är det ihopskruvat igen. Satt på en större skyddsfilm nu som inte kan glida åt sidan. Lackeraren la lite epoxigrund på det området också för att få bättre skydd. Så nu är den redo för våren igen....

I och med detta så rök ju V60 och D4 emblemen. Jag har funderat på att ta bort dom men inte kunnat bestämma mig, så nu kan jag ju testa ett tag utan och vill jag ha dom tillbaka är det bara att skaffa nya och klistra dit.
av kievY
#1435094
Vad är det för list du pratar om? Den listen som handtaget sitter i? Den listen är hos mig svart och jag kan inte se hur den skulle kunna skava mot färgen. I samma list sitter ju regskyltsbelysning samt backkamera.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1435095
Den har skavt på min bil också, så kärran är i detta nu på omlackering.
På min bil var det nedre vänstra delen av handtaget som låg mot lacken.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]