Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1481705
Ah, så du väntade inte 11 månader med att åtgärda det som så många andra? :) Går tydligen att montera de lite snett men halogen leder ligan där tycker jag
Användarvisningsbild
av MartinS
#1481707
Nej, det stod inte ens i protokollet så det flesta hade nog inte gjort det alls. Men jag vill ha så bra ljus som möjligt så jag fixade det samma dag :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1481711
@MartinS, Ja men i alla fall samma vecka :)

Säg att detta var runt 2006 kollade över en bil kvällen innan besiktning och allt såg bra ut, kollade snabbt en gång till då jag var där tidigt och då hade en baklampa gått sönder men hade i reserv så det löste sig bra. En gång med förra bilen stod de faktiskt lite högt vilket jag ordnade samma vecka hemma :)
Användarvisningsbild
av MartinS
#1486222
Den här lilla rackaren (TMAP) ställde till det i veckan (tänd check engine), eller egentligen har den ställt till det i över en månad utan att jag vetat om det. Men nu är den ut bytt och bilen går bättre än någonsin! Den har antagligen saknat 0.16bars laddtryck en tid.

Mer info om den här:
viewtopic.php?f=70&t=167650
58789B62-31DD-4709-B8E2-53CE7ED02E7C.jpeg
58789B62-31DD-4709-B8E2-53CE7ED02E7C.jpeg (1.65 MiB) Visad 1757 gånger
av kievY
#1486479
Har du någon beskrivning på hur du gick tillväga? Har nämligen märkt att jag har fukt i mitt bromsljus med.. inte sett någon skada på plasten. Vad jag vet så fungerar ljuset bra, fukten har verkat lagt sig uppe så stör inte dioderna.
MartinS skrev: mån 10 maj 2021, 13:02 Efter 9 år tröttnade tydligen limmet i det övre bromsljuset, det läckte iallafall in vatten utan synlig skada vilket ju inte ser så kul ut. Så det blev byte.... Nytt lyse kostade någonstans strax under 700kr och bytet var väl inte helt okomplicerat men inte jättebökigt. Nu är det iallafall fixat, känns bra!

lyse.jpg
Användarvisningsbild
av MartinS
#1486482
Minns inte riktigt, men man får ju ta bort vingeb. Det gör man genom att ta bort plasten på insidan, sen finns det ett antal skruvar/muttrar. Sen får man lossa anslutningen till bromsljuset och bakrutespolaren. Sen sitter det en dubbelhäftande tejp längt upp mot taket på bilen. När vingen är borta man kan byta ljuset genom att lossa två muttrar. Sen återmontera allt i bakvänd ordning. Du behöver ny dubbelhäftande ”tejp” till vingen.
Ungefär så har jag för mig det gick till.
av kievY
#1486559
Ah, trodde det var ett par skruvar underifrån så fick man loss hela vingen men man ska alltså av med inredningen.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1486562
Ja du får ta loss plasten som på på insidan av bakluckan.
av kievY
#1486575
Ah ok, mer lämpligt kanske för varmare väder. Får kolla vidare på det. Såg att nytt ljus kostar runt 800 kr medan på skroten 300-400 kr.. Än sålänge så fungerar all belysning i ljuset.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]