Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
#1332226
D3S även i V60 facelift. Det blev faktiskt skillnad från original till Philips de där generation 2 minns inte exakt va dom heter. Dom lyser oxå lite vitare än original.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1332229
Jag behöver också byta lampor ni till hösten och tänkte köra på Osram Night Breaker Laser.
Bytte till Osram, dock en annan sort, på V50n och var nöjd med dom.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1333162
Det här kommer bli bra till våren... 316mm är ju inte så mycket större än 300mm, men oken ser ju ungefär dubbelt så stor ut. 300mm med 18" fälgar ser ju rent ut sagt fjantigt ut.

Bild
Användarvisningsbild
av MartinS
#1333177
Perra83 skrev:Yes det ser fetare ut med 316mm :-D Kan inte förstå varför 300 ens finns.
Billigare att tillverka och billigare för köparen med mindre däck som får plats över, typ :)
Användarvisningsbild
av MartinS
#1333181
XC60'n har ändå hyfsat stora ok fram, jag tyckte det såg rätt ok ut på min iallafall med 20". Inte stort men inte anmärkningsvärt litet.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1344797
Det händer inte jättemycket... Har kompletterat bromsoken med nya slangar och ATE skivor och belägg, men jag väntar med att montera till våren.

När kylan trängde på märkte jag också att bakluckan inte hade riktigt rätt "stuns" så det fick bli nya gasdämparen till den och det gjorde stor skillnad. Naturligtvis var det special till bilar med laminerade rutor så det gick inte att hitta begagnade i nyskick utan det fick bli "nynya", men det är ju bara dyrt innan man betalat :)

Kommer väl göra ett oljebyte inom snar framtid, den har rullat 6mån/1000mil sedan service så det är dags enligt mina egna serviceintervall :)

Vinterdäcken åkte på för ett par veckor sedan. Rullar nu på 17" Balderfälgar med Nokian dubbat. Enkla att hålla rena och dom ser faktiskt inte pinsamt små ut på bilen, det funkar även om sommarhjulen är trevligare.

Annars rullar den på, jag är förvånansvärt nöjd med bilen, det kändes mest som ett förnuftigt köp när jag sålde XC60'n och köpte den här men jag trivs väldigt bra i den och att jag hittat ett så pass fint och hyfsat utrustat exemplar hjälper kanske också till. Nu har dottern börjat övningsköra också men jag trivs även i passagerarsätet:)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1344803
Bah!!! Har du inte lite kli i fingrarna på att byta ;-)

Just gasdämparna verkar som att de klarar ca 7 år, om man nu vill ha de med rätt "stuns". Bytte mina i våras men kunde plocka från en nyare bil på självplocken.

Vinterdäck ja, hoppas man kan klara sig några veckor till här nere. Kan inte byta tillbaka förrän i april annars då denna bilen ska rulla runt i alperna då och det snöade där vi var då detta året ;-)
Användarvisningsbild
av MartinS
#1345243
Nops, lockar mig inte alls att byta, jag har ju en väl fungerande bil i kanonskick som dessutom är väldigt ekonomisk, jag är nöjd för stunden :) Min XC60 hade jag ju i 8 år, den har har jag haft ett halvår, så det är nog ett tag kvar till det blir dags för byte:)

Bytte olja idag dock, det var ju väldigt smidigt. Enkelt när filterkoppen sitter så väl åtkomlig uppifrån, det var ordentligt mycket trängre runt filtret på XC60'n med 6-cyl motor.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen