Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1574262
Micce1980 skrev:
MartinS skrev:Visst gör det det, på så sätt får man ju allt gummi, lager etc. nytt också. Blev riktigt bra!
Inte läst tidigare men ja det vart ju smart. :-)
MartinS skrev: Multirem (då den 2 år gamla slirat på generatorn vid hög belastning)
Angående multiremmen, har man en i en D4204T5? Min byttes vid ca 13000 mil 2021 och den lär slå om till 20 000 mil i år
Det har du en ja, men det är säkert minst 15000 intervall på den. Jag bytte min i förtid då jag råkade ut för ett riktigt snöoväder i julas och när jag svängde tog hjulen i den frusna snön i hjulhusen så pass att det verkligen stank gummi, det hände ett par gånger om 5-10sek per gång. Lukten var alltså från en slirande gummirem för att generatorn gick trögt pga strömuttaget. Det var så pass att servopumpen lagrade en felkod på för stort strömuttag, vilket då fick generatorn att slira.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1574719
Idag blev det montering av ny (bättre begagnad) krängsningshämmare och länkar bak. De kommer från en V60 Polestar och bör ge en än mer styrande/styvare bakvagn hoppas jag. Fram sitter det samma uppsättning på Polestar som R-Design, men bak skiljer både länkar och hämmaren (inkl. bussningar), som är dygt 22mm istället för den 21,5mm som sitter på R-Design.

Antagligen känner jag ingen skillnad men man skall inte underskatta Placeboeffekten:)

För andra intresserade har de följande delnummer:
Länkar: 311360098
Krängninshämmare: 31329635
Krängningshämmarbussningar: 31360342
krängare.jpg
krängare.jpg (1.53 MiB) Visad 512 gånger
Användarvisningsbild
av MartinS
#1574781
rosefors skrev: Köpte du grejerna på JB?
Nej, det blev från annan skrot via bildelsbasen. Det är ju inte så att det dräller av donatorer direkt...
Användarvisningsbild
av MartinS
#1574791
TommyP86 skrev:Det är samma på hybriderna, om det breddar lite?
Ja, aningen, men det är ändå ganska ont om dom.
av rosefors
#1574869
TommyP86 skrev: tis 02 apr 2024, 10:53 Japp såg det själv för några år sen, bytte en länk på en kompis polestar och det var tunt redan då.
Du bytte en länk på en Polestar mot en begagnad länk från en skrot?
Användarvisningsbild
av MartinS
#1574894
rosefors skrev:
TommyP86 skrev: tis 02 apr 2024, 10:53 Japp såg det själv för några år sen, bytte en länk på en kompis polestar och det var tunt redan då.
Du bytte en länk på en Polestar mot en begagnad länk från en skrot?
Så länge den är glappfri är det väl inget fel med det?
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1575102
rosefors skrev:
TommyP86 skrev: tis 02 apr 2024, 10:53 Japp såg det själv för några år sen, bytte en länk på en kompis polestar och det var tunt redan då.
Du bytte en länk på en Polestar mot en begagnad länk från en skrot?
1 mil på delen, det går nog bra. Den har också gått säkert 50 mil sen dess (2016 kanske?)

Bilen ifråga har du säkert sett om du kollat på youtubeklippen från när modellen var ny.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Hej Bilens motorlampa började lysa gult f&oum[…]

Låter som om den drar tjuvluft någon s[…]

Tog en 13-mila sväng i lungt tempo under dage[…]

Spontant känns det som att D4 är valet ([…]