Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1313958
Tänkte att jag startar en liten garagetråd på min nya bil som jag hämtade i December 2018.
Det blev en crystal white Volvo V60 T6 AWD R-Design med Polestaroptimering.
På papper så leverar motorn på 2 liter och 4 cylindrar, 326 hp. Det rör på sig rätt bra faktiskt! :-D

Jag har hunnit med att ta bort emblemen bak då jag vill ha en clean look på bilen.
Jag har även ersatt torkararmen bak med en plugg från kill all wipers.
Och så är utblåsen bak utbytta till Polestar Engineered utblås.

Nästa sak på utsidan blir blanksvart grillram och tonade sidorutor fram.

Jag har även haft bilen på Ferrita som har byggt en ny rostfri halvsats då jag ville ha lite mera ljud från motorn.
Denna halvsats kommer nog marknadsföras på deras webbshop.

Här kommer då lite bilder från i vintras när den i princip var helt original till idag.

Bild
Bild
Bild
Bild
Sommarskorna på. 21" från XC60 R-Design med lite tunnare däck. ;-)
Bild
Senast redigerad av 5 Denesfay, redigerad totalt 0 gång.
av Denesfay
#1313961
Förresten så har jag i helgen fått dit spacers också. Det blev 15mm bak och 10mm fram. Då jag vill använda plasthattarna så fick jag hitta på en annan lösning än dom förlängda hjulbultarna man får med spacerplattorna. Jag köpte istället flexibolt (pinbult) och införskaffade mig muttrar till V40 istället. På så vis passar ju då plasthattarna. Perfekt! :-D

Mera bilder kommer men ej hunnit fota ännu. Men det blev perfekt i mina ögon.

Bild
Bild
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1313968
Utblåsen ser ju grymt "tunga" ut ;-) Var den blå bilen framför kanske på Ikea idag?
av Denesfay
#1313971
Micce1980 skrev:Utblåsen ser ju grymt "tunga" ut ;-) Var den blå bilen framför kanske på Ikea idag?
Hehe, ja dom är tunga ;-).
Jag vet faktiskt inte om den var där idag. Men ägaren som heter Jim har en tråd här om sin V60 Polestar. Vi delar garage. Sök på hashtaggen #volvogruvan så kan du se lite relaterade bilder från oss i samma garage. :-D
av Denesfay
#1314041
StefanN skrev: mån 29 apr 2019, 13:22 Du ska inte ta bort dom sista emblemen bak nu när du tog dom andra? Allt eller inget kan jag nog tycka.
Nej. Gillar dom där. :-D Men kanske att jag lackar emblemen svarta och monterar. Dvs V60 och T6.
av Denesfay
#1314456
Tackar!
Har nu fått dit svart grillram. Den är lackad i blanksvart. Tog mig x antal timmar att få bort silk metall ytan. Gick väl åt ett 20-tal rakblad. :-D Men detta krävs för att färgen ska få sitta kvar. Lackar man direkt på den metallytan så flagnar det så fort man får ett stenskott.
Demonterade hela främre stötfångaren och passade då även på att montera magneter för regskylten.
Bild
Bild
Bild

Lämnat in den på reparation :party: […]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]

Ojämn Tomgång.

Min B230FB motor har ojämn tomgång,vand[…]

XC - Rear axle sensor

Hej! Har en XC60 -2015 som har visar symbol att […]