Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1333915
grillchips skrev:Snyggt! Blev det lite stökigt med sänkningen först? Hörde lite fåglar viska. ;)
Ja, Eibachfjädrarna höjde bilen 2mm fram. Men sänkningssatsen är ju ej för R-Design. Så jag gjorde en fullösning som jag inte rekomenderar andra. Jag tog bort stoppet i "gafflarna" där fjäderbenet är klämt. På så vis kan jag justera höjden fritt. Hitills har det inte rört sig sedan jag drog åt fjäderbenet igen. Men ska fixa coilovers vid senare skede.
#1336912
Denesfay skrev:Tackar!
Har nu fått dit svart grillram. Den är lackad i blanksvart. Tog mig x antal timmar att få bort silk metall ytan. Gick väl åt ett 20-tal rakblad. :-D Men detta krävs för att färgen ska få sitta kvar. Lackar man direkt på den metallytan så flagnar det så fort man får ett stenskott.
Demonterade hela främre stötfångaren och passade då även på att montera magneter för regskylten.
Bild
Bild
Bild
Riktigt snyggt! Jag tänkte köra en enklare variant med folie på grillen, men om det inte blir bra kanske jag hör av mig för lite tips o hjälp att plocka ner fronten. Får min V60 V43
#1364072
Zanders skrev:Behöver du plocka ner stötfångaren för att byta slutrören? Hittar bara monteringsanvisningar för icke r-design och då viker man dem bara neråt men r-design har ju en liten list under :x
Nu talar jag för V90 men bör vara hyggligt lika. Det går, med lite vilja, våld och risktagande. Nästa gång ska jag nog försöka ta loss den nedre listen först.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]