Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1404295
Denesfay skrev: tis 03 mar 2020, 21:44 Liten update på vad som sker med V60in.
Jag höjde bilen igen i höstas samt monterade dom dubbla integrerade utblåsen över vintern så att polestarutblåsen inte utsätts för salt.
Så coilovers skall beställas härnäst. Ska bara bekräfta att BC racing coilovers som finns till V90 också matchar V60in.
Sedan skall jag montera polestarutblåsen i samma veva som sommarhjulen åker på igen. Jag kommer att köra med 20" original ett tag innan jag hittar lämpliga 21".

Sedan har jag faktiskt precis varit och hämtat tillbaka min V60 från do88 som har lånat bilen för provmontering av prototypintercooler och tryckrör.
Dvs. dom har använt den lite som teståsna. Intercoolern lanseras troligtvis i sommar efter flödestest mm.
Bjuder på en bild från d088.
Bild

Sedan kan jag väl meddela att det även kommer att komma lite andningslättnader till V60 och V90 från do88. ;-)
Nånting om när dom kommar släppa denne satsen. Hittar den inte på do88's hemsida :-)

Mvh,
Kristian
Bruten fjäder framvagn

Fick ett fjäderbrott på en V40 för[…]

XC - Rear axle sensor

Har endast upplevt problemet en gång tidigar[…]

Motor 960 3,0 rycker ibland

När jag håller jämn fart vid ca 10[…]

Tack för svaren! Har helt ärligt inte or[…]