Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1320378
remus skrev: tor 06 jun 2019, 23:14190606.jpg
Fin bil!
Reg.belysningen ser dock ut att lysa väldigt starkt, eller är det bara på bilden?
Kan rekommendera Volvos original-led om det inte är dessa du har, art. nr 31365548. :-)
Användarvisningsbild
av remus
#1320382
fjohan82 skrev:
remus skrev: tor 06 jun 2019, 23:14190606.jpg
Fin bil!
Reg.belysningen ser dock ut att lysa väldigt starkt, eller är det bara på bilden?
Kan rekommendera Volvos original-led om det inte är dessa du har, art. nr 31365548. :-)
Tack! =) Instämmer - faktiskt första gången jag är ute kvällstid med den och reagerade också på att den lyser galet mkt! Troligen föreg. ägare som satt in dessa! Skall kika
in dom du rekommenderade! Tack för tipset!
Användarvisningsbild
av frasse4
#1320399
Ja, gör sig mycket bättre med emblem tycker jag!
Användarvisningsbild
av remus
#1320457
frasse4 skrev:Ja, gör sig mycket bättre med emblem tycker jag!
Håller med, frågade en kollega innan jag bestämde mig och han tyckte det såg mer ”original” ut med emblem så det var väl det som avgjorde det. Dock osäker på ifall jag borde ha det lilla svarta AWD emblemet eller bara texten på min my15 men det var dessa emblem handlaren monterade..

För den som undrar har jag för mig att det gick på ca 1300:- för materialet + montering.. saftigt, men tja, ska ju se den varje dag så..
Användarvisningsbild
av remus
#1336010
Spammar lite överallt idag! (Både i modelltråden samt Vad jag gjort idag tråden)!

Servade bilen idag, inga stora grejer utförda.. Passade på att byta olja och rengöra haldexen, (1212:- gick det på), ena anmärkningarna var att det var dags för hjulinställning och dags att byta bromsbelägg inom 500 mil. Passade på att tvätta bilen idag med! Reagerade på att styrningen blev lite tightare och inte så sladdrig efter servicen, inte så att jag "klagat" på den tidigare men kändes helt enkelt bättre! :-) Planerar att be dom skifta olja i automatlådan i samband med nästa service.
Användarvisningsbild
av remus
#1392678
Nya fälgar med Continental PremiumContact 6 XL ContiSilent
Bilagor
200725.jpg
200725.jpg (480.08 KiB) Visad 1207 gånger
Användarvisningsbild
av remus
#1392713
StefanN skrev: sön 26 jul 2020, 08:02 Erakir sitter alltid bra på en XC.
Instämmer, fick uppsättningen för priset av däcken så det var värt att prova. Ingen försämring i komfort jämfört med tidigare 18” tycker jag, men den dricker en dl mer per mil.

Kolla på LMM, det ska stå 016 eller 00[…]

Elbilar och skatt: På Island har man fr&arin[…]

Det är kanske samma problem som på 740.[…]

XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]