Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Braweheart
#1318432
Jobbat 04-12 i 2v nu och de har varit en bra omställning i tillvaron. Men det funkar fint..

Dock så var de en pöl under bilen när jag skulle åka hem en dag.. Visade sig att kylet erjat sönder i nedre vänster hörn.

Bild

Tomt utan fläkt och fläktkåpa.

Bild

Ser för tråkig ut den balken, blir att fixa i sommar.

Bild

Fick tag på ett beg kyl ifrån en 740 och dem är ju lika.. Allt funkar fint nu iaf..
Sen till något roligare då..

Fick tag på en V-kam som skall ner i bilen för lite mer kraft..

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1318973
Då har man varit ute och fixat kulsystemet igen.. Kylaren var inte allt utan 1½ dag efter så pissade de ut ur vattenpumpen.

Bild

Så ner på biltema och handla igen då.. vattenpump, nedra kylarslangen och termostat inhandlat och bytt..

Passade även på att byta kammen när vi höll på.. Så nu blev de lite roligare att köra..
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1319108
DayDreamer skrev:Då får man hoppas på att det håller tätt nu :-)
Tätt än så länge iaf :)

White skrev:Hoppas du har bättre tur nu då!

Vad blev det för gradtal på termostaten?
Ja du de hoppas jag med.. 87 grader blev de..
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1320351
White skrev: ons 29 maj 2019, 18:03
Braweheart skrev:
DayDreamer skrev:Då får man hoppas på att det håller tätt nu :-)
Tätt än så länge iaf :)

White skrev:Hoppas du har bättre tur nu då!

Vad blev det för gradtal på termostaten?
Ja du de hoppas jag med.. 87 grader blev de..
Kör med 87 jag med. :-)
Lämplig temperatur de tycker jag..
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1320352
Vi börjar med att jag fynda hem ett lock till frontspoilern i rätt färg på tradera.. 75:- vart de..

Bild

Sen har jag investerat i nytt verktyg till mitt stolprojekt :)

Bild





De var de roliga.. :o :o Problemen fortsätter, ja de är vanliga fel men likaså irriterande att de inte kan hålla något mer är några dagar emellan varje sak..

Bilen har små dött då å då någon i veckan tidigare, men nu mer o mer och i tisdags nu 4 gånger på väg till jobbet (4 mil enkel väg).
Kollar runt lite och fick tips att byta mitt bränslepumps relä. Så gjorde detta och de har inte stannat än iaf så var väl det som var fel.. SKÖNT..

Såg dock inga direkta fel på mitt.. :O

Bild

Bild

Bild

Sen har det luktat bensin om bil till o från, så kollade nu hur tankarmaturen såg ut på ovansidan då jag vet att de kan rosta satan i infästningarna på rören. Ja och det var ju precis de som var här med. :)
Ny armatur e beställd på skruvat och kommer till veckan.

Bild

Sen lite reklam då.. För nostalgidagarna i Härnösand.

Bild


Plus att grannen min kom förbi med detta reservdäck, aldrig använt eller monterat..

Bild
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]