Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Braweheart
#1330993
Ja då de skramlar som om bilen så lyfte jag upp den och kolla.. Mitten ljuddämparen har innanmätet lossnat i så den åker bort inom kort..
Kollade lite snabbt under och bilen ser riktigt bra ut under med undantag 1 rosthål vid främre tvärbalken.
Sen kollade jag även bussningar och finner momentstagen helt lös pga bussningarna :O Så dessa är nu hemma och skall bytas i helgen.

Bild
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1331536
Så nu har jag fått bytt bussningar, skrapat rost och lackat staget..
Och sate vad slut de var..

Bild

Bild

Man tager vad med haver.. här ett svänghjul som mothåll :D

Bild

Bild

Sen på med rostätare.

Bild

Bild

Och sen lack..

Bild

Bild

Och sen på bilen momentdraget till 85nm som de stod att de skall vara..

Bild


Och i väntans tider så bytte jag antennfot o antenn, på med boll och sen några dekaler på lillrutan..

Bild
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1331578
Varje gång jag ska byta bussningar så förbannar jag mig själv för att inte ha köpt en press,men det brukar ju kunna lösa sig ändå.

76 boll var det länge sedan man såg sist :-D
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1331586
Marlboroman skrev:Varje gång jag ska byta bussningar så förbannar jag mig själv för att inte ha köpt en press,men det brukar ju kunna lösa sig ändå.

76 boll var det länge sedan man såg sist :-D
Ja en press skulle man haft ja.. Blir när jag har garage de.. Gick fint med skruvstädet denna gång..
Ja 76 bollarna var mer vanliga förr.. Men hitta på nätet så var en beställning.. :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen

finns det någon säkring till elbackspeg[…]

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]