Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Briander
#1339262
Jag tror säkert en T5 VEA kan låta mysigt med rätt avgassystem! Sena Polestar-bilar är ju samma motor i grunden. Själv skulle jag nästan vilja att min bil skulle låta ytterligare lite mer även efter bytet till det här röret :-o Men har inte riktigt hört någon T6 sexa som egentligen låter sådär härligt sexigt som en del andra turbo-sexor tyvärr.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1339307
Polestarljudet går inte att jämföra med ”originalavgas”, det är såååå rått medan original knappt hörs.
Användarvisningsbild
av Briander
#1339994
Så längesedan jag hörde en Polestar nu så har glömt hur dom låter, jag tycker ju min är rätt tyst ändå trots 3" hela vägen från katten och att första ljuddämparen är borta. Men klart bättre än original såklart. Kallstarts-ljudet är klart mysigast.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1340031
Mysiga avgasljud hör man verkligen inte för ofta längre.
Igår när vi skulle gå och äta middag gled en E63 AMG förbi som sedan tröck på lite upp i en lång backe. Till och med sambon sa Oj! :-D
I fortsättningen blir de väl bara nån högtalare som härmar en motor.
Användarvisningsbild
av Jovve
#1340252
Att det är avgasspjäll i polestar-bilarna gör ju extremt mycket. Med stängda spjäll är det ett ganska dovt muller. Men slänger man i sport och gasar på är det lite annorlunda ljud :-D
Dock lite för bra ibland, kallstart med spjällen öppna en sen kväll när jag varit hos en kompis. Både hans sambo och deras lilla tös blev rädda. Och grannen rakt över gatan glodde ut genom fönstret :oops:
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 33
Leasing bildäck

Om det gått till så är det ren st[…]

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Volvo v70 med märkligt elfel.

Hej! Pillade lite med flottören till tanken […]