Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1368234
Briander skrev: tor 05 mar 2020, 08:38 Snart dags att byta bakvagnsbussningar, klassikern, har någon testat att köra på hybridens variant av bussning istället den vanliga? Hybridens ska vara en helfylld variant mot den vanliga och gissningsvis tåla lite mer då en sådan bil väger betydligt mer.
Tror nog chansen är liten här inne om någon gjort detta ingrepp. Du kanske blir den första på forumet :P
#1368251
Borde det inte vara som taxibussningar vissa satt dit?
#1368310
Perra83 skrev:Skiljer bussningarna mellan R-Design och vanliga?
Finns ännu fler. Polestar och phev delar ganska mycket hjulupphängning, så det är nog realistiskt att det blir bättre väghållning. Taxi har inget speciellt chassi.
#1368374
TommyP86 skrev:
Perra83 skrev:Skiljer bussningarna mellan R-Design och vanliga?
Finns ännu fler. Polestar och phev delar ganska mycket hjulupphängning, så det är nog realistiskt att det blir bättre väghållning. Taxi har inget speciellt chassi.
Borde onekligen blir det, och lite bättre hållbarhet hoppas jag också på. Och ja det är samma bussningar på Polestar och hybriden såg jag när jag kollade i VIDA, det hade jag inte reflekterat över innan.
#1368375
theodorkalin skrev:Monterade r-design bussningarna då dessa var rejälare än standard. [bilder]
Bra bilder där man ser tydlig skillnad, minns du vilket artikelnummer du tog? Såg att R-design har ett annat artikelnummer än Polestar/hybrid-bussningarna, och min bil som inte är R-design egentligen har ytterligare ett annat, det finns en uppsjö onekligen.
#1368381
Sen finns (fanns) det ytterligare en variant precis i början av livet på plattan, som tydligen var hårdare.
Finns det flera till r-design eller är det samma från 11-18?
Jag har satt vanliga på r-design nån gång i brist på annat, och skillnaden är inte enorm. Välj phev, mitt tips.
#1368383
Kollade på en 2012 och 2015 R-design i VIDA och det var samma typ av bussningar till båda, 31476224/31476225, så jag antar att det är samma över modellåren. Jag beställde en uppsättning från en hybrid/Polestar till min nu, 31476227 och 31476228 ifall någon vill göra samma typ av pyssel på sin bil.
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]