Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Briander
#1308030
Jag håller med! Ser större ut på den här än på S80, och även om bilen såklart skulle bli snyggare med en sänkning tycker jag inte det är så hemskt som jag oroade mig för.

Just det, en R design-ratt hittade in idag också. Knappsatserna är från en Polestar så det är väl så nära jag kommer... Insåg när mörkret föll att färgen på knapparna är en helt annan i ratten än resten av panelerna. Hm.
20190328_201936.jpg
20190328_201936.jpg (437.41 KiB) Visad 727 gånger
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1308054
Har precis samma. Det är de nyare rattknapparna, tänkte först byta ut de men de passade bra in sedan tyckte jag med instrumentklustret och den nyare växelspaken. Tänkte då byta ut allt den gröna belysningen men behärskade mig där. Inte bara är det "vattenfallsstereon" utan även startknapp, fönsterhissar runt om, dörrlåsknapp och ljusreglage, som dessutom är ett helt annat från mY14 ;-)
Användarvisningsbild
av Briander
#1308630
Ja det blir en hel del som ska köpas och bytas och det känns inte som att kostnaden blir lite svår att motivera trots allt, även om detaljerna gör det mesta osv. Men jag låter det nog vara såhär så länge också :party:

Hur var det med det digitala instrumentet i MY12 att bara koppla in, fungerar något alls?
#1308746
2 extra kablar så du får CAN signal från OBD till mätaren, har du tur så fungerar det mesta utom Power och Eco, sedan kan man om man har tillgång, ladda mjukvara till mätaren genom VDASH för o få allt att lira ännu bättre och då kan man köpa Mätarhus från vilken modell som helst bara växellåda matchar. Ska försöka göra en svensk guide på detta och utförligt då det ger bilen ett rejält lyft, har ett mätarhus till salu, nästan helt nytt från en 2018 V60CC.
Användarvisningsbild
av Briander
#1308777
Så man måste i princip fixa med de där två kablarna ja. Ska ta en funderare på om det är värt att fixa. VDASH har jag bara sett på Swedespeed och har knappt tagit reda på vad det är? Såg att du bytte i din, det är onekligen ett modernt lyft!
#1308781
Briander skrev:Så man måste i princip fixa med de där två kablarna ja. Ska ta en funderare på om det är värt att fixa. VDASH har jag bara sett på Swedespeed och har knappt tagit reda på vad det är? Såg att du bytte i din, det är onekligen ett modernt lyft!
Ja utan kablarna kommer inte växelvisare, km till tom tank, nuvarande förbrukning osv att fungera. Men som sagt, väldigt enkelt när man väl startat och har tillgång till vissa verktyg Bild blir som en ny bil igen nästan haha
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 33

Men vad är problemet om du får nya l&ar[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6[…]

Walt (Disney) https://www.google.com/[…]

Lägg dig under bilen m hasplåten borta,[…]