Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1327582
Det var riktigt surt, så vi får se vad dem jag köpte det av säger. Helst vill jag skicka tillbaka det. Sen är ju frågan om man jag ska bygga om ett original panhardstag eller om man ska beställa grejer från IPD. Jag räknar med att det blir lite stretch, dels så är det svårt att hitta däck i rätt bredd för fälgarna och dels så är det klent med plats i hjulhusen. Kommer dock inte bli så extremt som en del av den motorburna ungdomen har :P
Användarvisningsbild
av frasse4
#1327595
De fälgarna kommer göra sig riktigt bra
Användarvisningsbild
av White
#1327635
Marlboroman skrev:Det var riktigt surt, så vi får se vad dem jag köpte det av säger. Helst vill jag skicka tillbaka det. Sen är ju frågan om man jag ska bygga om ett original panhardstag eller om man ska beställa grejer från IPD. Jag räknar med att det blir lite stretch, dels så är det svårt att hitta däck i rätt bredd för fälgarna och dels så är det klent med plats i hjulhusen. Kommer dock inte bli så extremt som en del av den motorburna ungdomen har :P
Ja IPD staget var faktiskt riktigt gediget. :-)

Nej, "rätt" bredd på däck får du aldrig innanför skärmkanten.

Haha! Nej det kan vara lite överdriven stretch hos vissa bilar! :P
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1327661
Å andra sidan så kommer jag ju försvara mig med att jag faktiskt köpt dem bredaste som är gatgodkända :-) IPD's grejer är ju alltid fina så det får väl kanske bli lite delar därifrån vad det lider.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1327700
Är det bara jag som tycker det är lite sorgligt att dom bästa (tuning)volvo-delarna finns på andra sidan havet, när volvo ska föreställa och vara svenskt? :D
Man tycker ju att den stora marknaden bör vara just i sverige, där var och varannan svenne har en volvo(ok, kanske inte riktigt sant dom senaste 10 åren, men innan dess).

Stretch är allt annat än snyggt tycker jag, men det värsta är ju dom som sätter "feta fälgar" på en bil som ser ut att rasa ihop vid första bästa fartgupp :P
Nu är ju inte din 240 ens i närheten av ett sånt exempel, men tycker ändå fälgarna du hade innan(som jag inte kommer ihåg namnet på) passar bättre. Men det är jag det :)
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1327725
Lucif3r skrev:Är det bara jag som tycker det är lite sorgligt att dom bästa (tuning)volvo-delarna finns på andra sidan havet, när volvo ska föreställa och vara svenskt? :D
Man tycker ju att den stora marknaden bör vara just i sverige, där var och varannan svenne har en volvo(ok, kanske inte riktigt sant dom senaste 10 åren, men innan dess).
Det är ganska ofta när man behöver hjälp eller tips/inspiration som det glada gänget på andra sidan atlanten har mer att komma med än på hemmaplan. Dem verkar vara mer för att prova sig fram medans vi här gör som vi alltid gjort. Sedan verkar dem jobba mer med att optimera än vad som sker här vilket leder till att det fortfarande kommer ut nya produkter till bakhjulsdrivna Volvos där borta medans det här knappt kommer ut något nytt. En annan viktig sak i frågan är viljan att betala för bättre delar samt förståelsen för varför dem behövs.

Lucif3r skrev:Stretch är allt annat än snyggt tycker jag, men det värsta är ju dom som sätter "feta fälgar" på en bil som ser ut att rasa ihop vid första bästa fartgupp :P
Med mindre än att jag byter ut ytterbanorna på fälgarna så är det något jag får svälja bara. Brukar själv muttra över påtaglig stretch :-D Tror dock inte att det kommer att se så farligt ut. Dem Eiker jag har på nu är ju en av dem snyggaste (och Polaris som dem är kopior på) fälgar som gjorts till rwd-volvos. Men dem här är ju ovanligare och fränare.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1327969
20190721_154324.jpg
20190721_154324.jpg (51.01 KiB) Visad 823 gånger
Fortsatt med småpyssel i väntan på hjulinställning. Har till slut limmat ihop listen på framskärmen.
240vista.jpg
240vista.jpg (70.32 KiB) Visad 823 gånger
Jag gillar inte lukten av Vista eller att mf-dukarna blir hårda efter att man använt det. Men det är svårt att klaga på resultatet. Enda tråkiga nu är ju att nu ser draget så risigt ut i jämförelse :-D
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12
Associationsleken, är ni med? ;-P

Laser (i moderna fibernät.)

S80 T6 AWD -08

Så att det inte uppstår missförst[…]

Fick idag et priserbjudande på hela arbe[…]

Pluskabel glapp

Det där är en säkring. Kolla med en[…]