Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1322989
DSC_0125.JPG
DSC_0125.JPG (87.37 KiB) Visad 494 gånger
Har ägnat en del tid att dra rensa och dra om kablage. Gömt en del kablar i strumpor och slang. Gjort en ny och lite omständigare inkoppling av elfläkten som jag hoppas ska funka på båda hastigheterna nu.
DSC_0118.JPG
DSC_0118.JPG (63.25 KiB) Visad 494 gånger
Gjort ett fäste till spolarburken av en bit 2mm aluminium jag hittade i garaget. Men nån gång framöver ska det målas om i samma färg som bilen. Vart inte riktigt nöjd med hur det vart att se ut med fästet i svart.
DSC_0126.JPG
DSC_0126.JPG (86.36 KiB) Visad 494 gånger
Trots nya slangar droppade det lite på golvet. Verkar som om att kylaren har lessnat på tillvaron.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1324031
DSC_0134.JPG
DSC_0134.JPG (69.7 KiB) Visad 386 gånger
Tillverkade ett litet fäste till tomgångsmotorn av en bit 2mm alu och ett par nitmuttrar.
DSC_0139.JPG
DSC_0139.JPG (215.63 KiB) Visad 386 gånger
Kylaren hade nog börjat sjunga på sista versen. Var ett par ställen där det fanns skador.
DSC_0136.JPG
DSC_0136.JPG (93.82 KiB) Visad 386 gånger
Och när jag ändå köpte en ny kylare så började jag fundera över fläkten. Det satt i sin plastkåpa som var nedkapad. Och som inte satt fast i nederkant. Och dessutom var det inte mycket till utrymme emellan fläkten och remskivan på vattenpumpen. För att inte tala om att 940-fläkten är en tung klump. Så en plåtbit köptes och en Spal-fläkt jag hade liggandes sen ett tidigare projekt rotades fram i källaren.
DSC_0142.JPG
DSC_0142.JPG (97.68 KiB) Visad 386 gånger
Kåpan bockades och även här använde jag nitmuttrar så att fläkten gå att lossa. Tänkte först köra med genomgående bult och låsmuttrar, men det kändes bättre att göra såhär istället.
DSC_0145.JPG
DSC_0145.JPG (93.09 KiB) Visad 386 gånger
Det tråkiga är ju att i stort sett all eldragning jag nyss gjort inte kommer att användas nu och jag lär dra om en del. Eftersom den nya fläkten bara har en hastighet så kommer den att styras av givaren i kylaren så jag kan ta bort den i övre kylarslangen så det kommer bli lite renare och snyggare.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1324180
kylare.jpg
kylare.jpg (81.35 KiB) Visad 372 gånger
Gjort klart eldragning 2.0 och få alla slangar på plats ordentligt. Hann inte med så mycket som jag hade hoppats på idag men till nästa helg så är det dags att se om det går att åka lite längre än vad det gjorde sist.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1324337
DayDreamer skrev:Det ser bra ut, blev riktigt snyggt med den nya kylaren och fläkten.
Det ser ju betydligt mer "klart" ut nu om inte annat. Och nu ska det hela fungera också. I teorin... Har inte hunnit prova än.
White skrev:Det blev ju riktigt snyggt och prydligt! Snyggt gjort med fläktkåpan också! :-)
Vart rätt nöjd med resultatet faktiskt. Och fungerar det lika bra som det ser ut så finns all anledning att vara nöjd.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12

Har en my24 V60, handbromsen känns som ett lo[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]

Bruten fjäder framvagn

Inga problem att byta bara ena sidan på de[…]

Japp, då kan du ta ut felkoder på t&au[…]