Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1318579
Jo, jag har ju fördel av att inte behöva bilen till vardags egentligen. Men nu kommer det troligen att bli så ett tag, men jag ser inga större bekymmer med det förutom att man är bortskämd med moderna bekvämligheter. Men sen till vintern så kommer det bli några större modifieringar när tid finnes.

Vad gäller lagren så såg jag att det fanns 2 versioner när jag beställde. Men det finns ju några osäkerheter i det hela. Dels så anges brytgränsen till 81 och nyare för dem jag köpte först. Och så har jag ju bytt till äldre fjäderben från en lös framvagn jag köpte som sades vara en -82. Men risken när man köper gamla grejer är ju att delar kan ha bytts efter vägen och sedan är det ju lite farligt att ha en årsmodell som gräns istället för chassienummer.

I slutänden så är det ju som så att jag skulle ha mätt innan för att vara på den säkra sidan. För det är ju tal så gamla delar att det ena benet hade kunnat vara utbytt som exempel så jag hade behövs ett av var storlek :-D
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1320320
DSC_0078.JPG
DSC_0078.JPG (75.43 KiB) Visad 560 gånger
Och som vanligt så är det ju allt smått som ska göras på slutet som tar tid. Och mycket av det jobbet syns inte. Bromsar som ska luftas, justering av downpipen så den förhoppningsvis inte ligger emot ramen längre, lite kabeldragning att snygga till, ett oljeläckage att kolla över, flytta spolarbehållare och en massa annat smått... När man väl börjar så kommer man på allt det där man skulle ha gjort tidigare.
DSC_0085.JPG
DSC_0085.JPG (92.06 KiB) Visad 560 gånger
Men nu är det dags att ställa på den och få ut och prova den lite i helgen. Och det hoppas jag och räknar att det ska gå bra så den kan fungera som bruksbil under sommaren.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1320645
62306765_2320917591264150_8463822914691530752_n.jpg
62306765_2320917591264150_8463822914691530752_n.jpg (118.8 KiB) Visad 532 gånger
Efter några mindre kontroller så var det dags att ta en provtur. Den vart dock avsevärt kortare än planerat. Så nu har jag en ganska lång lista på mest småsaker att fixa innan det är dags för ett nytt försök. Dem 2 största problemen är att fläkten inte verkar vilja starta och att undre kylarslangen läker. Men nya slangar finns på lager och så lär jag dubbelkolla kablaget till fläkten eller dra nytt. Avgassystemet är i behov av nya upphängningar, men såna har jag också.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1320801
Ut och vände i alla fall :x Men några av punkterna på listan fixades idag och till nästa helg så ska jag fortsätta. Lär kompletteringshandla en del småsaker.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1321753
DSC_0088.JPG
DSC_0088.JPG (72.75 KiB) Visad 439 gånger
Dem "något" trött gummiupphängningarna till avgassystemet byttes och så fick jag kapa lite i en hängare på mittendämparen så den gick fri från golvet. Så nu borde det inte vara lika mycket oljud under bilen.
DSC_0106.JPG
DSC_0106.JPG (66.53 KiB) Visad 439 gånger
Eftersom den nedre kylarslangen läkte under provturen så vart det att byta ut slangar till kylsystemet. Det har droppat lite på golvet under vintern, men under provturen så vart det en liten pöl ganska direkt när man stannade.
DSC_0109.JPG
DSC_0109.JPG (61.83 KiB) Visad 439 gånger
Slangarna till oljekylaren var inga höjdare att byta med oljefiltret på plats, men det gick.
DSC_0114.JPG
DSC_0114.JPG (72.91 KiB) Visad 439 gånger
Nya slangar, nytt expansionskärl och lite färg på fästet till kärlet. Handlat glykol så jag kan fylla på igen och så ska jag fixa några småsaker innan det är dags för provtur #2 i hopp om att det funkar bättre denna gång.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1321833
Ser bra ut, gött med nya slangar också. det är en sak man inte byter allt för ofta och som oftast kan driva en till vansinne :-)
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1321901
Braweheart skrev:Snyggt jobbat.. Skönt när de e nytt o fint.. :-D
Jo, det är skönt med nya grejer.
Lucif3r skrev:Nytt expansionskärl gör verkligen under för helhetsintrycket under huven :)
Borde ta och byta min också... Kostar ju inte många kronor direkt...
Det gör en stor skillnad. Och så slipper man fundera på om den gamla plasten håller så länge till.
DayDreamer skrev:Ser bra ut, gött med nya slangar också. det är en sak man inte byter allt för ofta och som oftast kan driva en till vansinne :-)
Var tvungen att byta undre kylarslangen har nog inte hållit hur länge till som helst. Och går den av...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen