Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av White
#1328269
Marlboroman skrev:
robinb3rgsten skrev:Duger nog gött de där.. kör med okortat stag o kapade fjädrar på min o super dtm fälgar .. inga problem på insidorna men fått ge lite lätt massage i bakre delen av skärmkanten på båda sudor
Jag skulle bli förvånad om det där inte duger. Axeln rör sig ju i vilket fall när det fjädrar. Och det är rätt mänga som åker friskt kapat med original stag så det enda jag är lite osäker på är hur mycket massage mina skärmkanter bak behöver. Dem har ju masserats av någon tidigare ägare, men jag tror det kommer krävas lite till.
White skrev:Nära på perfekt ju!

Jag mätte på precis samma vis när jag justerade min.
Lite snett är också rakt :-D Känns inte som att det är någon ide att jaga det sista när man ändå inte har nåt mer noggrant att mäta med. Jag har sett en variant där man mätte in mot ramen men det lär inte vara nå säkrare. Jag tror man hemma i garaget bara krånglar till det för sig själv om man ska jaga det sista.
Nej det är så många mått som skiljer på en bil några milimeter hit och dit, om inte mer. Jag nöjde mig också
när jag låg inom två milimeters diff på min. :-)
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1329230
klamma.jpg
klamma.jpg (72.05 KiB) Visad 809 gånger
Hittade en klämma till batteriet så jag slipper ha den inte allt för vackra remmen.
DSC_0206.JPG
DSC_0206.JPG (102.88 KiB) Visad 809 gånger
Idag var det till slut dags för hjulinställning som gick väl. Tänkte fira med en rejäl tur men pga diverse rassel och skrammel så vart det inte så lång tur som jag hade tänkt. Väl tillbaka i garaget så gick jag en runda och efterdrog diverse bultar / muttrar och nu är det tyst när man gungar på bilen, men jag lär ut och åka igen för att vara säker. Ett par andra småsaker fixades också.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1329642
Har du tänkt att ha kvar lambda-märket i grillen? Personligen tycker jag det märket är bland det fulaste som existerar på volvo :-D
Måste erkänna att jag blir rätt sugen på en 244a när jag ser din. Tycker exteriören är riktigt fin på dom modellerna. Avskyr dock interiören :/
Användarvisningsbild
av frasse4
#1329647
Haha, jag letade efter ett lambda märke att sätta i grillen på min 940
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1329654
White skrev:Gott att hjulinställning är gjord! :-)
Då får vi hoppas att allt lirar då så du slipper meka framvagn på ett tag nu då! ;-)
Riktigt skönt! Tyckte väl kanske att jag hade så pass ögonmått att hjulen stog skapligt, men protokollet sa något helt annat :P Nu ska jag väl inte behöva lägga så mycket tid på hjulupphängen ett tag framöver. Men det är ett par bussningar som inte är bytta bak än. Vi får se om det kommer med på vinterns lista eller inte.

Lucif3r skrev:Har du tänkt att ha kvar lambda-märket i grillen? Personligen tycker jag det märket är bland det fulaste som existerar på volvo :-D
Måste erkänna att jag blir rätt sugen på en 244a när jag ser din. Tycker exteriören är riktigt fin på dom modellerna. Avskyr dock interiören :/
Lambda-emblemet kommer nog att bli kvar. Dels för att alla tar bort dem och jag har ändå emblemen på bakluckan kvar. Satt en GLT-grill på när jag köpte den, men bytte till denna eftersom jag i alla fall har kromlister så det passar bättre. Och var i början inne på att klippa bort det, men det vart aldrig av och nu får det sitta kvar för gubb-looken :-D

Börjar bli svårt att hitta fina 240, så är man sugen så är det hög tid att agera. Jag skulle vilja ha en 242'a, men där har ju priserna börjat stiga rejält. Inredningen är ju inte 240's starka sida. Saknar armstöd och att kunna vila armen på dörrsidan :-)
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1329773
20190801_123216.jpg
20190801_123216.jpg (89.67 KiB) Visad 755 gånger
Dags för lite ny olja + filter. Mest för att veta när det är gjort och vad det är för olja i.
20190801_141403.jpg
20190801_141403.jpg (78.15 KiB) Visad 755 gånger
I väntan på att motorn skulle svalna så vart det en genomgång av bultar i framvagnen på samma sätt som nyligen gjordes bak. Och så passade jag på att plocka ur säkringarna en åt gången för att gnugga ren kontaktytorna. Var några som var rejält oxiderade. Höll på och jagade spänningsfall och grejer på amazonen som senare visade sig vara dålig kontakt vid säkringarna
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Volvo v60 2022 plåtskada

Hade det varit min bil hade jag inte varit nö[…]

Det var i något högre hastigheter ljude[…]

Ok, tack så mycket, det ska vi se om vi hitt[…]