- tor 29 nov 2018, 10:42
#1283469
Väl där så var det ju bara att konstatera att den var som den beskrevs och efter en kortare provtur så var det bara att handla. Och börja smida planer såklart Det som var bra med denna i min synvinkel är ju det som sitter under huven: en B230FK som den dessutom är registrerad med. Motorn och boxarna är helt original och motorn sitter ihop med en M47'a. Men den ska väl bytas ut mot en M90 framöver, men det är inte prio i nuläget.
Invändigt är den i helt ok skick. Inget utöver det vanliga förutom en laddtrycksmätare. Saknar stereo men det kommer åtgärdas under våren är det tänkt.
Har jagat ett lämpligt "bolt-on"-projekt ett tag och var länge inne på en 940 med femma. Men under sommaren så började suget efter en 240 växa. Helst en 242'a, men att hitta en sådan som var rätt och vettig visade sig vara för svårt. Men så en kväll i början på november dök denna -90'a upp i en grupp på Facebook och jag föll pladask. Dagen efter så åkte jag och en kompis upp till trakten runt Sundsvall för att titta på den.
Väl där så var det ju bara att konstatera att den var som den beskrevs och efter en kortare provtur så var det bara att handla. Och börja smida planer såklart Det som var bra med denna i min synvinkel är ju det som sitter under huven: en B230FK som den dessutom är registrerad med. Motorn och boxarna är helt original och motorn sitter ihop med en M47'a. Men den ska väl bytas ut mot en M90 framöver, men det är inte prio i nuläget.
Invändigt är den i helt ok skick. Inget utöver det vanliga förutom en laddtrycksmätare. Saknar stereo men det kommer åtgärdas under våren är det tänkt.