Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1282087
StefanN skrev:
Lövet skrev:
Nu är det dock klart hur bilen kommer se ut,
Så du chansade på utseendet när du beställde?
Själva faceliften var presenterad så jag visste att det skulle vara små förändringar men att Audi Sverige bestämt sig för att inkludera S Line exteriörpaket (kostade tidigare typ 20k) gratis var förstås en trevlig överraskning. I övrigt är ju förändringarna nästan obefintliga. Interiört tror jag inte en skruv är ändrad.
UnleashFusion skrev:Oj, det är ju lååååååååångt! vad hade nu annars tagit för bil?
Vet inte riktigt. Precis som jag skrev i trådstarten så var och är utbudet väldigt dåligt för tillfället på grund av lite olika typgodkännandeproblem hos VW. En Passat till hade kanske inte varit så spännande, Q5 och A6 var på tapeten men både dessa skulle bli ungefär 1400kr netto dyrare än A4an så jag tyckte inte det var värt det. Men då hade jag kanske "tvingats" gå upp lite i pris. Alternativt Skoda Superb tror jag. Kostar runt tusenlappen mindre än A4an. Dock kändes det lite "trist" men det är väldigt kompetent bil på nästan alla sätt så det hade inte säkert varit så illa.
#1282116
mikebike skrev:Min kompis har väntat på sin A4 med V6 TDI sedan i våras eftersom den motorn inte varit certifierad.
Undrar om han också får en facelift så småningom, eller om han får en "gammal" bil efter lång väntan?
Han får i så fall en ny. Men V6 TDI är inte presenterad som årsmodell 2019. Vet inte ens om det kommer. Q5 har ingen och det är samma plattform. Har han fått någon produktionsbekräftelse överhuvudtaget?
#1282118
Lövet skrev: ons 21 nov 2018, 13:19
mikebike skrev:Min kompis har väntat på sin A4 med V6 TDI sedan i våras eftersom den motorn inte varit certifierad.
Undrar om han också får en facelift så småningom, eller om han får en "gammal" bil efter lång väntan?
Han får i så fall en ny. Men V6 TDI är inte presenterad som årsmodell 2019. Vet inte ens om det kommer. Q5 har ingen och det är samma plattform. Har han fått någon produktionsbekräftelse överhuvudtaget?
Jag tror inte det. Förresten, jag kom på att det är en Allroad han har beställt, är den också presenterad som facelift?
#1282124
mikebike skrev:
Lövet skrev: ons 21 nov 2018, 13:19
mikebike skrev:Min kompis har väntat på sin A4 med V6 TDI sedan i våras eftersom den motorn inte varit certifierad.
Undrar om han också får en facelift så småningom, eller om han får en "gammal" bil efter lång väntan?
Han får i så fall en ny. Men V6 TDI är inte presenterad som årsmodell 2019. Vet inte ens om det kommer. Q5 har ingen och det är samma plattform. Har han fått någon produktionsbekräftelse överhuvudtaget?
Jag tror inte det. Förresten, jag kom på att det är en Allroad han har beställt, är den också presenterad som facelift?
Nej det verkar inte så https://www.audi.se/se/web/sv/models/a4 ... attro.html
#1282962
Det rör sig liiiiiiiiite i kön i alla fall. Planerad produktionsvecka är 2019-09 numera :-)
#1285048
:(((((((
Nu är det 2019-12 som är planerad produktionsvecka. Det var inte åt rätt håll ju.

Funderar också på att byta ut den 10-ekrade fälgen mot en mer klassisk 5-ekrad. Den senare är den egentliga S-line fälgen. Tycker den förstanämnda börjar se lite daterad ut.
Bild
Bild
Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?