Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av v50d2classic
#1262937
Hej!
I början på sommaren skaffade jag en V50 Classic Momentum (årsmodell 2012) med d2-motorn. Tidigare har jag endast kört äldre bilar, 740 och Mercedes w124 t.ex.

Bilen har gått runt 20 000mil och har dragkrok.

Har inte gjort något med bilen ännu förutom att byta en parkeringslampa. Jag har dock beställt ett nytt emblem till grillen samt stänkskydd fram och bak som jag tänkt montera.

Än så länge jag är jag nöjd med bilen, den går stadigt och fint samt har ganska låg förbrukning (0,5l/mil längre resor och 0,6 när jag kör mestadels stadskörning). Det enda negativa är väl att den känns rätt så slö på väldigt låga varv på t.ex. tvåans växel.

Så, nu finns det tre bilder också.

Bild

Bild

Bild



Hjulen på bilen är 16 tum. Om jag har förstått rätt ska Momentumpaketet ha 17 tummare. Undra om tidigare ägare eller nån bilfirma har bytt och sålt fälgarna? Nåja, det blir väl billigare för mig att köpa däck i framtiden i alla fall :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1266498
Men istället för 17" fick du ju r-design pedaler samt "sportratt" och "sportknopp" ;-) Trevliga skinnsäten med

Tycker fortfarande V50 levererar, de känns helt ok moderna att köra fortfarande.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1266502
Bilen borde som sagt ha 17", en fälg som heter Spider.
https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 49586/2012

Jag hade för övrigt en V50 D2 Momentum MY11 som jag avverkade just 20.000 mil med, plockade ut den 2010-12 och bytte in den 2017-02.
På denna lät jag eftermontera fälgarna ovan.
Hoppas du blir nöjd med bilen! :-)
av v50d2classic
#1267483
Micce1980 skrev: sön 26 aug 2018, 08:02 Men istället för 17" fick du ju r-design pedaler samt "sportratt" och "sportknopp" ;-) Trevliga skinnsäten med

Tycker fortfarande V50 levererar, de känns helt ok moderna att köra fortfarande.
Ja det är sant :)

Jo jag håller med, tycker den känns som en ganska ny bil ändå.
av v50d2classic
#1267485
fjohan82 skrev: sön 26 aug 2018, 08:30 Bilen borde som sagt ha 17", en fälg som heter Spider.
https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 49586/2012

Jag hade för övrigt en V50 D2 Momentum MY11 som jag avverkade just 20.000 mil med, plockade ut den 2010-12 och bytte in den 2017-02.
På denna lät jag eftermontera fälgarna ovan.
Hoppas du blir nöjd med bilen! :-)
Ah tack för info. Tack! Än så länge är jag nöjd, får se hur den fungerar i vinter också när det blir kallt. Blir intressant att testa parkeringsvärmaren :)



Bilen fick ny framruta p.g.a. miljoner små stenskott. Det blev ett lyft alltså :D

Har inte monterat stänkskydden än men snart är det nog dags för det.
av v50d2classic
#1270538
Nu är stänkskydden monterade. Det var ett ganska enkelt ingrepp. Eftersom bilen är lackad hela vägen ner blev det kanske inte supersnyggt med svarta stänkskydd.

Nästa grej att fixa är nytt emblem till grillen. Jag försökte få bort resterna av det gamla med hjälp av lite t-röd men jag gick bet alltså.. Är det värmepistol som gäller kanske?
Användarvisningsbild
av aanton
#1270842
Langa gärna upp bild med stänkskydd monterade, är själv inne på samma linje! Och vart köpte du ifrån?
av v50d2classic
#1270866
Borde ta nya bilder men nu är det för mörkt ute. Här är två lite halvkassa bilder i alla fall. Jag köpte från Hova.
Jag struntade i att borra hål och använda popniten, det verkar sitta rätt bra ändå.

Bild

Bild
av v50d2classic
#1275794
Nu har jag nya vinterdäck på ett par slitna Enzofälgar. Det blev Noikan Hakka 8, de låter väldigt mycket alltså. Hela bilen känns som en resonanslåda. Får se om det släpper, har bara kört nån enstaka mil än så länge.
Användarvisningsbild
av aanton
#1276583
Också bytt till helt nya vinterdäck nu på min V50, låter också rejält mycket med nästan resonans som du sa.

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]