Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av joysam
#1267706
Korrigerat.

Helljus är det jag menar.

Jag tycker nya navigatorn bara är krångligare att använda, krångligare att hitta resmål, lägga till delmål, göra resplaner mm.

Röststyrningen skulle ju kunna avhjälpa en del av krånglet men det fungerar ju inget vidare.

Jag är dessutom från Göteborg så det borde inte vara ett dialektalt problem.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av joysam
#1267778
Något annat intressant med röststyrningen är att den inte svarar/gör likadant varje gång.

Säger jag ”Ring Anders Eriksson” så frågar den ibland om jag vill ringa Anders Eriksson. Och ibland svarar den ”Ringer Eriksson Anders”.

Jag har flera personer med samma förnamn i min telefonbok.

Ber jag den ringa ”Erik Andersson” så får jag välja i listan bland alla de Erik jag känner.

Men den listan ser olika ut varje gång.

Dvs ena gången kan det se ut så här:

1. Erik Andersson
2. Erik Bengtsson
3. Erik Carlsson

Men nästa gång är ordningen annorlunda.

Jag måste alltså släppa blicken från trafiken för att läsa igenom listan och hitta det nummer som är rätt för stunden.

Märkligt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lockis
#1291288
Kul att höra :) Min snittar runt 0.6 D4 Automat. fick bilen i november så har dock varit mycket värmare. Återstår att se hur den beter sig till sommaren.
Riktigt nöjd med min dock! Ingen större ändring i förbrukning jämfört med min gamla D3 Aut. Har dock kört den på låga 0.55 på en tank (Ingen bränsle värmare användes på den tanken).
av joysam
#1291308
Har haft min sedan i somras, har kört ca 2600 mil.

Kör den snålare än min förra V60 D4.

Snålast långkörning hittills är Säffle-Orust vilket gick på 3,5 enligt färddatorn som dock verkar stämma bra med verkligheten.


V60 D4 MY2019
av joysam
#1292912
Snart ska bilen in på service.

Förutom lite småsaker som trasigt ventilationsgaller, stundtals tyst stereo och irriterande mjukvarubuggar så är det nog inget större.

Är det något andra ägare upptäckt som jag borde be verkstaden att ta en titt på?


V60 D4 MY2019

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]