Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1264517
Då var denna semester över och 400mil är avverkade med Polestaren. 8-) Tillbaks till vardagen och dags att börja leta efter någon vettig vinterbil. Många som gnäller och tycker jag har en optimal vinterbil men har ingen lust att tex köra sönder kolfibret... och jag vet vilken ångest jag hade när jag tog av vinterhjulen för första gången på mina förra bilar :x

Har hunnit med att besöka torsdagträffen på Sjöhistorika samt Stenungsundsträffen där vi var hela 5st Polestar bilar. Har även tonat strålkastarna i lagom diskret rökfärgad toningsfilm, har film ligger till framrutorna som ska på :-)

Bilhandlarlisten har fått flyttat på sig till fördel av en mycket snyggare 8-)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1264581
Stilig kärra som sagt! :-)
Undra hur en sån fälg skulle sitta på en vanlig V60...?
#1264623
fjohan82 skrev: sön 12 aug 2018, 22:55 Stilig kärra som sagt! :-)
Undra hur en sån fälg skulle sitta på en vanlig V60...?
Finns ju mängder med V60is med Polestarhjul, sitter bra men det saknas ju något stort silvrigt som fyller ut dom :P ;-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1264671
jimlindeborg skrev: mån 13 aug 2018, 09:46
fjohan82 skrev: sön 12 aug 2018, 22:55 Stilig kärra som sagt! :-)
Undra hur en sån fälg skulle sitta på en vanlig V60...?
Finns ju mängder med V60is med Polestarhjul, sitter bra men det saknas ju något stort silvrigt som fyller ut dom :P ;-)
Jag har faktiskt inte sett en enda, merparten rullar bla på Polestar Parts-hjulen... :-)
Vad är det för dim. på fälgar och däck? 8x20 samt 245/35/20 95Y?
Med 20" på min behöver jag gå ner till 30-profil för att inte diffa för många % i rullomkrets.
#1264722
fjohan82 skrev: mån 13 aug 2018, 15:08
jimlindeborg skrev: mån 13 aug 2018, 09:46
fjohan82 skrev: sön 12 aug 2018, 22:55 Stilig kärra som sagt! :-)
Undra hur en sån fälg skulle sitta på en vanlig V60...?
Finns ju mängder med V60is med Polestarhjul, sitter bra men det saknas ju något stort silvrigt som fyller ut dom :P ;-)
Jag har faktiskt inte sett en enda, merparten rullar bla på Polestar Parts-hjulen... :-)
Vad är det för dim. på fälgar och däck? 8x20 samt 245/35/20 95Y?
Med 20" på min behöver jag gå ner till 30-profil för att inte diffa för många % i rullomkrets.
Jaha, där ser man. Har sett minst 2 st här i Eskilstuna som rullar på ”äkta” Polestarfälgar. Nu förtiden är vi 3st Polestar bilar här också då sambons lillebror slog till på en vit V60 för en månad sen :-D

Stämmer bra att det är den dim. Dock har jag läst om att vissa har haft beskymmer med att det tar innerskärmarna vid lite aktiv körning.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1264724
jimlindeborg skrev: mån 13 aug 2018, 21:31
fjohan82 skrev: mån 13 aug 2018, 15:08
jimlindeborg skrev: mån 13 aug 2018, 09:46

Finns ju mängder med V60is med Polestarhjul, sitter bra men det saknas ju något stort silvrigt som fyller ut dom :P ;-)
Jag har faktiskt inte sett en enda, merparten rullar bla på Polestar Parts-hjulen... :-)
Vad är det för dim. på fälgar och däck? 8x20 samt 245/35/20 95Y?
Med 20" på min behöver jag gå ner till 30-profil för att inte diffa för många % i rullomkrets.
Jaha, där ser man. Har sett minst 2 st här i Eskilstuna som rullar på ”äkta” Polestarfälgar. Nu förtiden är vi 3st Polestar bilar här också då sambons lillebror slog till på en vit V60 för en månad sen :-D

Stämmer bra att det är den dim. Dock har jag läst om att vissa har haft beskymmer med att det tar innerskärmarna vid lite aktiv körning.
Så pass! Får hålla ögonen öppna nästa gång jag åker förbi E-tuna :-)
På en 8x20 borde det gå med 235x30x20 istället, så kanske man undviker det, samt håller sig inom 5% diffen... Får kolla upp det!
#1275065
Polestaren har nu fått flyttat in i garaget under täcket där den får stå över vintern. Känner att jag inte vill riskera att köra sönder bli kolfibret i vinter och gömmer hellre undan den från allt salt :x

Innan den ställdes in så var jag ute och fick ett gäng svingrymma bilder!

Bild
Bild
Bild
Bild
Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]