Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Briander
#1430345
Åh det verkar som ett bra byte! Saknar att ha en Alfa mer och mer, kanske som en fjärde bil nästa gång... Men gillar både Giulietta och Giulia så det blir fortsatt kul att se din tråd

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av frasse4
#1430709
Tackar, det blir nog inga stora förändringar på denna, men planerar att installera dragkrok framåt våren i alla fall.
Användarvisningsbild
av Briander
#1430722
Hade den funnits som kombi, ja jag vet att det den Svensson:igaste tanken man kan ha, men då hade jag nog lyckats få min sambo med på att köpa en. Hon heter dessutom Julia, så 8-)
Ska ändå bli kul att se den i sommarskrud sedan!
Användarvisningsbild
av frasse4
#1438196
Nu har den fått första servicen i min ägo, gått 1100 mil så här långt :-). Tänkte passa på att byta kupéfiltret själv, men visste ju inte att man var tvungen att montera bort hela handskfacket för att komma åt :-o
DSC_0154.JPG
DSC_0154.JPG (159.52 KiB) Visad 1431 gånger
Så har även sommardäcken kommit på. Inga värstingfälgar, valde mellan denna bilen och en likadan fast med 19", blev att jag valde lite mer gummi för komforten.
DSC_0157.JPG
DSC_0157.JPG (212.08 KiB) Visad 1431 gånger
Sparade faktiskt reservdäcket från Giuliettan då det är samma bultmönster, men man får nog vara lite försiktigare vid rödljusen om man slänger på detta ;)
DSC_0146.JPG
DSC_0146.JPG (224.75 KiB) Visad 1431 gånger
Användarvisningsbild
av frasse4
#1438271
White skrev:Snyggt med sommarhjulen!

Var det mycket bök att plocka bort handskfacket?
Tackar, det är som vanligt, längst tid att lista ut vad som ska göras, sedan ganska snabbt att utföra Bild. Filtret satt på ungefär samma sätt på Giuliettan, men där gick det att lirka ut under handskfacket, här var det inte en chans.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1438272
Lucif3r skrev:Om bara filtret kräver så där mycket jobb, hur omständigt är det då att byta värmepaketet? :D
Nej, men det kan väl knappast vara värre än på en 940 Bild
Användarvisningsbild
av frasse4
#1439846
Första längre turen avklarad. Stockholm-Göteborg drog den 0,64 vid pumpen. Inte illa för en bensinturbo med traditionell automat.

Även beställt en avtagbar dragkrok från Westfalia så den blir att installera när det blir lite varmare.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]