Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1259141
Du kan också ta aluminiumfolie och vippa in nyckeln i det, sedan nyckeln i fickan.
#1574124
Länge sedan jag uppdaterade här, bilen är fortfarande i mina ägor, trivs bra med den och kör för lite för att motivera ett byte.

Följande har hänt på sistone

I höstas behövde batteriet bytas efter 9,5 år, i och md bytet så passade jag också på att montera en Calix batteriladdare. Nu kan jag ladda så Dieselvärmaren inte tar död på batteriet, vilket tror jag hände med original batteriet som suttit i bilen sen den var ny.

I februari i år var det dags för service med kamremsbyte, eftersom bilen blir 10 år i april. Den har dock bara rullat 8600 mil. Blev byte av kabel mattan till höger bakdörr också eftersom keyless strulat på den sidan. Bytte på vänstersida 2 år tidigare.

Eftersom 2/3g nätet kommer att släckas ner inom kort och jag fortfarande vill ha möjligheten att starta värmaren på distans, så blev det ett inköp av en VDD-Dongel med 4g modem. Det har hittills fungerat mycket bra och blir ett bra komplement den dag som VoC lägger ner helt. Dongeln sätts i ODBC2-porten och kopplas mot en app i mobil en där man kan styra värmare låsa/öppna bilen, se vart bilen är samt läsa ut felkoder och lite annat skoj. Abonnemanget är väldigt flexibelt och man kan välja att betala för 1-24 månader i stöten.


box.jpg
box.jpg (2.42 MiB) Visad 83 gånger

Lådan som Dongeln kommer i.

modul2.jpg
modul2.jpg (1.99 MiB) Visad 83 gånger

Så här ser modulen ut som man stoppar i ODB2-uttaget och kopplar med en Qr-kod till appen i sin mobil. Har hittills fungerat mycket bra och blir ett bra komplement när Voc lägger ner helt.
Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]