Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1250896
Det var snällt gjort av dig.

Vad tog de för oljebytet i lådan?
Användarvisningsbild
av Jim Profit
#1250909
Micce1980 skrev: tis 22 maj 2018, 16:47 Det var snällt gjort av dig.

Vad tog de för oljebytet i lådan?
Vet inte ännu, bilen står på parkerad söderut och det är min svärmor som fått ombesörjt inlämning av bilen hos en verkstad i Tidaholm där det är betydligt bättre priser än här i Stockholm. Tror det rörde sig om ca 4200:- för alltihop.

Enda anmärkningen var att bromsbeläggen fram snart skall bytas så jag tänkte beställa och byta själv.
När jag kollar på vparts så blir jag osäker på vilka framskivor (storlek diameter och ventilerad?) jag har?

Någon som vet vad det är på min bil?
Användarvisningsbild
av ER
#1250919
Inte Vparts, köp UV-lackerade skivor av Brembo från Mister-auto istället och byt även dom så slipper du tänka på dom något mera. Billigare och bättre. Gav ca 3200kr för fram+bak när jag bytte för 3 år sedan, idag landar det på runt 2600-3000kr. Skulle bara byta fram men var så billigt så det blev varvet runt då bak såg gräsliga ut. Då fanns en app från Brembo som jag luskade fram rätt belägg r då det var lite snårigt att hitta rätt.
#1250947
jag säger som ovan, köpte själv brembo skivor (fram+bak) samt bromsbelägg fram och bak från brembo på mister-auto , totalt blev det runt 3000-3200kr inklusive frakten. (tror dom hade frifrakt just nu också),

Men om man är osäker på vilken diameter/storlek på skivorna kan du använda vparts för dom olika tumstock måttet.(när dom visar typ papper-linjal) använd dig av tumstock/kartong som du ritar ett märke och sedan mäter.




Oftast är fram(ventilerad) och bak (solid)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 16

Jag har precis bytat batteriet och felsöka (u[…]

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]