Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jim Profit
#1275909
StefanN skrev: sön 21 okt 2018, 12:14 Har aldrig haft problem med avtagbara bara man sköter dom och inte har dom monterade jämt. Se till att låset är rent och fint också.
Japp, blev lite låsolja i låset också.
Kör med draget i så jag tänkte ta isär det då och då och underhålla så då hoppas jag man håller borta ev problem. :-)
Användarvisningsbild
av frasse4
#1275920
Ja, även om man kör med det i ska det väl demonterad vid besiktning?
Användarvisningsbild
av Jim Profit
#1283304
Nu är bilen bokad på en felsökning hos Bilia nästa onsdag. Problemet är att värmen inte slår ifrån, dvs att ställer man in att det skall vara tex 21 grader så går fläktarna och pumpar ut varmluft i kupén men slår inte ifrån när de når rätt temperatur utan det blir bara varmare och varmare. Enligt Bilia kunde det vara någon styrenhet, sensor eller mjukvaruproblem. Felsökning kostar 1945:- så jag hoppas det inte visar sig vara allt för dyrt att fixa.

Det som däremot var lite chockerande var när jag frågade vad det kostar att byta olja i Haldex och vinkelväxel och här fick jag ett förslag på ca 5 000:- styck!!! Det låter ju helt galet! Är det någon som vet någon i Sthlmsområdet som kan göra detta för en rimlig peng? Vad jag kan se och bedöma från div. videos så är det iaf inte en "10 000 kronors operation"...
Senast redigerad av 2 Jim Profit, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1283393
En tanke, på en S40 MY00 hjälpte det att försiktigt rengöra kupesensorn då den blivit full av damm. På förra V50:n MY06 blev kupefläkter lite trevligare efter en rengöring
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1283414
Jim Profit skrev:
Micce1980 skrev: ons 28 nov 2018, 18:10 En tanke, på en S40 MY00 hjälpte det att försiktigt rengöra kupesensorn då den blivit full av damm. På förra V50:n MY06 blev kupefläkter lite trevligare efter en rengöring
Förvisso blåste jag nog ytters försiktigt med tryckluft och eftersom det gav verkan tog lag loss den och rengjorde, återigen försiktigt

Tog du isär den?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 16

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]

Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Div delar till Volvo 740/940

Baklampor till Volvo 944, (bakluckan), vä och[…]