Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
#1251269
Ja, om ens då. Om du absolut vill vara på den säkra sidan så kan du ju mäta skivorna, men du behöver ett speciellt skjutmått som tar sig över läppen på skivan. Jag McGyver-mätte mina skivor med ett skjutmått och två muttrar som distanser mot skivan. Lite småmeckigt men det funkade :) På mina skivor var det även stansat på kanten vad för gränser som gällde, både minsta tjocklek för klossbyte och minsta tillåtna tjocklek på skivan ö.h.t.. Annars finns måtten i VIDA också.


Edit:
StefanN skrev: tor 24 maj 2018, 17:02 Fram håller minst 10 000 bak oftast hälften.
Byter du skivor var 5000 mil bak?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1262216
Jim Profit skrev: sön 29 jul 2018, 19:18 Tänkte jag skulle göra en motortvätt. Har kikat en del på denna video:

Verkar inte som om han maskerat något?..
Vågar man köra på så eller bör jag plasta in något? Era erfarenheter?
Jag maskerar inget i en modern motor.
Detta har jag tagit för vana och det har aldrig vållat några som helst problem.
Min erfarenhet är att äldre motorer med fler "öppna" komponenter är mer känsligt.
Dock ska man inte skjuta med högtrycken rakt på olika komponenter (det säger sig själv), men att spola av maskineriet på ett visst avstånd fungerar.
När maskinen är avspolad brukar jag köra en runda så att det torkar upp direkt.
Användarvisningsbild
av Briander
#1262647
Brukar motortvätta precis så som du beskriver fjohan82, aldrig varit något problem och inte heller för mekarna på jobbet. Brukar torka lite efter och smörja in svart plast men det är ju bara för nörderiets skull.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 16

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]