Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av slappadabas
#1243325
grillchips skrev:Tack! Bild
Herregud vad jag ångrar att vi inte la till lite mer deg för att gå upp en size i fälgstorlek för att få de där fast i 20"...
Håll ögonen öppna, tycker jag ser annonser på blocket för dessa fälgar titt som tätt, sen är det såklart en kostnadsfråga. Vet inte om jag själv hade köpt dessa om de inte ”medföljt” bilen.

Ligger en uppsättning ute på blocket för 14000 tror jag, 20” med däck.

Är dock supernöjd med utseendet med monterade spacers.
av Selekt
#1245285
slappadabas skrev:Satte fast ”Made by Sweden” dekalen

Testade även att sätta samma text vid dörren, tveksam till om jag behåller det dock...
IMG_3124.JPG
IMG_2966.JPG
Hej, vart köpte du polestar listerna?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av slappadabas
#1245286
Selekt skrev:
slappadabas skrev:Satte fast ”Made by Sweden” dekalen

Testade även att sätta samma text vid dörren, tveksam till om jag behåller det dock...
IMG_3124.JPG
IMG_2966.JPG
Hej, vart köpte du polestar listerna?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Köpte kolfiber lister på eBay samt Polestar dekaler separat

https://m.ebay.com/itm/Pair-48-5cm-Auto ... SwyP5Z~tOX

Användarvisningsbild
av bjornw
#1245795
Du har fått till den riktigt bra! Stort jobb!

Ett tips till nästa gång du använder dip är att värma den i vattenbad till typ 50 grader, då sprider den sig jämnare och blir mycket slätare (mindre klumpig). Har dippade fälgar och ska ge mig på dekalerna i morgon.

Men en fråga, var har du fått tag i "Made by Sweden" klistermärket du satt på tröskeln (bredvid kolfiberlisten med Polestar)? Den gör sig bra där.
Användarvisningsbild
av slappadabas
#1246042
Tack så mycket och tack för tipset. Kommer nig lacka dem blanksvarta tror jag. Blir nog snyggare än den matta yta som det blev med Plasti-dip.

Made by Sweden klistermärket skrev jag ut på jobbet som en test på klisterpapper, skar sedan ut emblemet och satte på plats. Det växer på mig, tycker det blev snyggt och bra placerat. Får kontakta något tryckeri för att till det på ordentligt papper
Användarvisningsbild
av bjornw
#1246061
Var rädd för att du ordnat den själv! Ska om det går att beställa som klistermärke till rimlig kostnad.

Fördelen med dippen är att det är lätt att laga och återställa, men det blir en annan finish.

Så blev det för mig Bild
IMG_5890.JPG
IMG_5890.JPG (143.91 KiB) Visad 1909 gånger
IMG_5889.JPG
IMG_5889.JPG (51.35 KiB) Visad 1909 gånger
Användarvisningsbild
av slappadabas
#1246063
bjornw skrev:Var rädd för att du ordnat den själv! Ska om det går att beställa som klistermärke till rimlig kostnad.

Fördelen med dippen är att det är lätt att laga och återställa, men det blir en annan finish.

Så blev det för mig Bild
IMG_5890.JPG
IMG_5889.JPG

Väldigt snyggt! Använde du glossifier?
Användarvisningsbild
av bjornw
#1246064
slappadabas skrev:Väldigt snyggt! Använde du glossifier?
Tack :-)

Ja, körde ett par vändor glossifier.
Användarvisningsbild
av slappadabas
#1246899
Dags att montera de dubbla integrerade slutrören. Eftersom det är en R-Design med en annorlunda diffuser monterades hela stötfångaren av då det inte gick att demontera/montera slutrören. Gjordes på Volvo verkstad.

Hade garanterat knäckt något om jag försökt själv

Senast redigerad av 5 slappadabas, redigerad totalt 0 gång.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]