Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#1233947
Ja, de heter samma men ser olika ut i färgen. Kanske medvetet val för att göra en "lättare" skillnad på de men jag vet inte...
Förstår ditt resonemang om fälgarna. Kör ju 225/35/19 idag på V50n och det är i mitt tycke snyggt men jag hade nog gått ner en tum om jag skulle göra om köpet. 21" gör sig svinbra på V90, ser pampigt ut och fyller ut hjulhuset perfekt men kärran är ju trots allt en daily driver för familjen. Dels vore det skönt att slippa ångesten såfort man närmar sig en trottoarkant men även komfort/ljud. Nu verkar folk med 21" på V90 vara nöjda med detta så vi får se...

Fick svar från Upplands Motor i Akalla nu, 3200:- för Toughguard (Lahega)-behandling vid leverans. Får se hur jag gör där.
Vad blev det för vinterpuckar förresten? Vi missade den driven med några veckor.
av Jensi
#1233950
grillchips skrev:Ja, de heter samma men ser olika ut i färgen. Kanske medvetet val för att göra en "lättare" skillnad på de men jag vet inte...
Förstår ditt resonemang om fälgarna. Kör ju 225/35/19 idag på V50n och det är i mitt tycke snyggt men jag hade nog gått ner en tum om jag skulle göra om köpet. 21" gör sig svinbra på V90, ser pampigt ut och fyller ut hjulhuset perfekt men kärran är ju trots allt en daily driver för familjen. Dels vore det skönt att slippa ångesten såfort man närmar sig en trottoarkant men även komfort/ljud. Nu verkar folk med 21" på V90 vara nöjda med detta så vi får se...

Fick svar från Upplands Motor i Akalla nu, 3200:- för Toughguard (Lahega)-behandling vid leverans. Får se hur jag gör där.
Vad blev det för vinterpuckar förresten? Vi missade den driven med några veckor.
Hur länge skulle den behandlingen hålla och vad kostar det att förnya? Det spelar in tycker jag. Jag trodde att alla Volvo återförsäljare hade PPS.

Vinterdäck är 18", det ej vad de heter men ser du en v90 med 18" så är de nästan alltid dessa. Jag försökte köpa vinterdäcken som satt på demo bilen men säljaren sa att de använder samma fälgar men lägger om däcken. Så det sprack.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
av Jensi
#1237496
Då var bilen hämtad i nästan sämsta tänkbara vädret. Men de var rätt spännande endå.

Försöker nu att fixa så att solfilm monteras nästa vecka. Känns konstigt att ha sån insyn i bilen.BildBildBild

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av grillchips
#1237500
Ojojoj va läcker! Nu kliar det i mina fingrar! :D
av Jensi
#1238782
Igår blev bilen tonad och resultatet blev himla bra. Nu känner jag mig inte naken längre. Bild kommer senare när jag har lyckats tvätta av bilen. Näst mörkast blev de. Aningen mörkare än rökigt glas som Volvo erbjuder från fabrik.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
av Jensi
#1247661
Händer inte jättemycket här. Men det var inte själva tanken heller. Det är en familjebil med små tillägg.

Fick äntligen detaljen som borde vara monterad från början. Före:
IMG_0055.JPG
IMG_0055.JPG (143.75 KiB) Visad 986 gånger
Efter:
IMG_0058.JPG
IMG_0058.JPG (148.52 KiB) Visad 986 gånger
En och annan handtvätt hr det blivit, texigår:
IMG_0044.JPG
IMG_0044.JPG (215.23 KiB) Visad 986 gånger
IMG_0049.JPG
IMG_0049.JPG (191.98 KiB) Visad 986 gånger
Vilket hr resulterat i att modell och motoremblem snart ryker. De är barq ivägen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av grillchips
#1247741
Tjusigt som attan! Så jädra sur över att vi inte la till den lilla extra kostnaden för de där fälgarna.
Elschema 740

Jag har en rep.handbok från Lafri liknande d[…]

Volvo v70 2009

Har bytt egr adapterat den i vida med får &a[…]

Har du en diagnostik box (Volvo kallar den så[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]