Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1270894
Ja jag har då sällan blivit bländad så hårt som av V90 så lite film kanske bara är bra ;)
#1274760
Då var mitt vinterhjulsproblem löst. Inte vad jag initialt ville ha då 21"arna jag suktat efter ett tag var mer tilltalande. Men man kanske borde vara realistisk också samt att sambon pekade faktiskt ut dessa 20" Ixion IV i tillbehörskatalogen när vi skulle beställa bilen, så hon var ju inte svårövertalad här. Nu kan det gärna få bli vinter! Skodda med Hakka R2.
Bild


Så, projekt sommardäck startar såfort dessa åker på bilen. Frågan är bara om man skjuter sig själv i foten, igen. Jag var supernöjd med 19" på V50n men det var i största laget. Sa flera gånger (framförallt den sista tiden) att om jag skulle göra om köpet, så hade det blivit 18". Är det nu jag då ska skippa 21" och gå på 20" även på sommaren? Känner jag mig själv så blir det 21" ändå, vill man vara fin får man lida pin och allt det där..
#1274768
Vinterfärgerna är ju finare än sommarfälgarna ;-)
#1274769
@fjohan82, Fantasin sprudlar ser jag! ;)
@Micce1980, Ja precis, så kan vi ju inte ha det. 19"arna kommer läggas ut till försäljning såfort vinterhjulen är på bilen. Sen får vi se vad som händer.
#1275818
Tittat igenom hela tråden och måste säga att din V90 är sjukt fin! Nu blev man ju inte mindre sugen att byta ut V70’n som nu ramlat över 38k mil


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1286816
Längesen sist!
I ärlighetens namn har inte mycket hänt. Vi närmar oss 1000 mil på mätaren och det mesta har varit en fröjd, peppar peppar!

Garage-update: idag tog jag mig i kragen och röjde det sista i garaget som efter att vi flyttade in för 6 månader sen har agerat skräpförvaring i väntan på... Ja, bättre tider eller något.
Tanken var att innan vintern hinna röja ut så att Harriet kunde få husera där inne, smärre försening men idag fick hon äntligen tak över huvudet. Jag var helt säker på att jag hade några bilder på kaoset innan tömningen, men icke. Så här är en bild från i somras INNAN kaoset:
Bild

Och nu har vi förstås bott in oss lite, garaget har nyttjats flitigt på andra sätt under detta halvår. Lite ommöblering borde ju göra susen tänkte jag.
Bild

Tillräckligt med yta för bilen tro?
Bild

Moment of truth (nej, vi målade av nån högst oklar anledning inte klart FRAMSIDAN av garaget i somras?!)
Bild

Inne! Men det var på centimetern...
Bild

När det blir lite varmare ute så ska vi nog tömma hela garaget på inredning och isolera det lite lätt och smälla upp plyfa, ev gips. Med tanke på hur väggarna ser ut i dagsläget så bör vi nog inspektera taket och se till så att det är helt tätt, vissa partier av väggarna ser oroväckande ut. Bättre belysning behövs definitivt.

Iallafall... Ute hade hon gott om plats men vi får se om jag orkar med detta centimeter-passande varje gång. Eventuellt får hon stå i garaget på vardagarna då vi sällan nyttjar bilen, men vi får se. Om hon fortsätter stå ute så får jag nog införskaffa en batteriladdare, värmaren används flitigt och jag tvivlar på att våra körningar tar igen detta.
Bild

Och det är ju hopplöst att hålla henne ren men vinterhjulen är hittills riktigt trevliga. Här i Stockholm har vi inte haft så värst mycket snö ännu men absolut ett par hala dagar där R2orna har levererat. Om inte annat så ser hon ganska trevlig ut såhär års, smutsen till trots.
Bild

Jag har också bunkrat upp med lite bilvård, Tobbe och gänget fick nog en hel del att göra under Black Friday.
Bild

Avslutningsvis (i bildserien iallafall), en obligatorisk tvättbild:
Bild


Framöver då? Ja, toningen kommer som sagt framåt våren. Jag kikar på att köpa nya bultar till hjulen som har "invändig" torx för att lossa. På min gamla V50 så såg loppen helt bedrövliga ut efter alla hylsnycklar som varit där och vridit. Till V90ns hjul har jag tänkt efter före och försökt hitta slimmade hylsor som jag dessutom tejpat - men jag anar små märken i loppen ändå. Därför är jag på jakt efter rätt bultar (som var långt ifrån gratis efter snabb research). LMR och Spacers säljer några varianter men har ni några tips, hit me!
Jagar stylingkit dagarna i ända och det har inte varit enkelt men jag börjar känna doften av det nu, förhoppningsvis hinner jag klämma ett kit innan sommaren är här.

Quad-tipsen kommer med största sannolikhet inte åka på bilen. Jag förstår tanken från Volvo och att vissa gillar det men jag gör nog fasen inte det. Hellre 2 stora utblås än 4 små känner jag. De får nog damma på hyllan ett tag till, om ingen är jättesugen och PM:ar ett alldeles för bra bud. ;)

Nåja, på återseende! Nu ska jag skruva isär en diskmaskin som trilskas. Det är kul med hus.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 34

Bilen klagar hela tiden på låg ba[…]

Däck tryck

Hej jag har funderat lite på detta kan det h[…]

Hej alla, Är det någon som vet vilka a[…]

På en "äkta" EPA med en sp&au[…]