Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1239978
Grattis Grillchips! Hoppas nu verkligen att du har fått en felfri bil.

Snygg färg som kräver daglig tvätt av bilen. (Jag vet tyvärr det.)
#1239993
Förlåt, grillchips men med tanke på att din V50 blev lite skadad nyss, är det inte bättre att ställa högersidan mot väggen. Då kan du komma längre in mot den. Det kanske du gör, men jag vill inte läsa att det blir motsvarande skada på din V90. :|

Edit. Ser att du i en annan tråd fått samma fråga, och såg din anledning. Jag trodde det var så också, men kunde inte låta bli att lägga mig i. :wink:
#1239996
Ebbe: Vafasen! Jag som hoppades att färgen skulle vara ganska förlåtande. :D Nåja, högtryck står på inköpslistan till huset så det blir väl inget bekymmer i längden... :lol:

Sven: Ja precis, och jag förstår tanken ändå. Däremot är snarare längden på bilen det största problemet. Så vi får se hur jag gör. Alternativet är att sätta upp dashcamen i V90n medan den står parkerad och dra igång inställningen att spela in vid rörelse. Hade jag haft den funktionen igång när V50n stod där så hade vi kanske haft "bevis".
#1240044
Stänkskydd fram beställt! Tänker att just där är den extra utsatt den första perioden när det blir torrt ute pga allt grus som spottar omkring. Behöver beställa lackskydd och annat nu också så stänkisar till baken får nog bli nästa månad. :lol:

(Bilia har kampanj på stänkskydd till slutet av månaden, 10% om man anger SKYDD10 i kassan.)
#1240051
Snällt mot dina medtrafikanter med stänkskydd också! Jag reagerade också på hur bilen var parkerad på bilden men har missat vad som hänt med din V50? Kan inte minnas jag sett röken av den garagetråden på väldigt läge.
#1240052
Helt klart! Jag hade tidigt en uppsättning stänkskydd till min V50 också men de behövde modifieras för att passa R-design (det är än idag jävligt märkligt att de inte gör en variant som passar R-design, i V90s fall med stylekit då).
Samma sak gäller V70 men dessa går att modifiera så jag tänkte att det borde ju inte vara så svårt att fixa på V50n också. Det hade dock krävt total ombyggnad och sannolikt lite plastsvetsning för att få det att lira på en V50 med R-designtrösklarna.

Long story short, jag ville ha det, men det blev inget. Nu kan jag ha det, så då blir det så, för allas trevnad. :)

Som bilen är parkerad på bilden så är det PRECIS att jag kommer ut genom förardörren, man får dra in magen lite och hålla hårt i dörren så den inte flyger in i väggen när man smiter ut. Men jag vänder nog på den idag. Det hjälper dock inte mot "överhänget". Bilen är så lång och rutan kort.
Det som hände V50 (tråden finns kvar men uppdateras knappt) var att någon igår hade backat in i fronten och gjort skapliga märken. Sambon som normalt inte bryr sig nämnvärt om bilar reagerade med ett stort "OJ EH JO DET DÄR SYNS!". Jag har hittat en potentiell förövare i garaget (ingen lapp lämnades såklart), så ikväll när jag ändå ska ner till garaget ska jag passa på att måtta lite höjder. Framåt helgen ska jag försöka hinna spola av bilen så jag får en bättre bild av skadan.
Bild
#1240125
Så snyggt med den färgen ;)
Grattis!

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 34

Jag svarade i din tidigare tråd också […]

ABS-lampan är åter och ett tag trodde j[…]

Jag har ingen lösning åt dig men jag ha[…]

DIN bil borde inte ta någon skada om ni kopp[…]