Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1287567
Jag har, liksom du, ett kallgarage(numera) utan golvbrunn. Det är tillräckligt stort fall för att töande snö skall kunna "rinna" ut. Det bildas en pöl precis en halvmeter in. Den "rakar" jag ut med en gummiraka varje gång jag kommer för att ut och köra. Nu kör jag inte varje dag (pensionär) men jag har inte märkt någon fara för fukt. Garaget är dessutom, åtminstone något, isolerat. Förra ägaren till huset hade ett litet elelement som hade gett upp när jag köpte huset. Det fick återvinningen av mig. Men kolla fallet. Man får hoppas att de som gjutit plattan kunde sitt jobb.
#1287592
Tack för input @SvenB! En raka är nog en bra idé ja, det verkar vid första testet som att vattnet minsann stannade kvar en bit in på golvet i en pöl. Eftersom jag vill isolera nästa vår så funderar jag på om det kanske är en dum idé om fukten stannar kvar i luften, som tidigare nämnts i tråden. Det kanske är marginellt, men vore ju trist. Kan kanske förklara varför det är så sporadiska fläckar på väggarna redan.
Worst case scenario är att garaget får bli mekplatsen så att säga, underhåll, skruvande osv. Trist, men om några år kommer vi bygga nytt garage så man kanske kan stå ut.
#1287595
@AndreasThn, smart! Har två stycken faktiskt, skulle kanske kunna förpassa en dit. Framförallt om man kan lösa någon smart styrning på den via telefonen. Tåls att fundera på!

Mätaren står nu på 984 mil, funderar lite på vad man ska unna henne på 1000 mila-dagen. :-D
#1287597
grillchips skrev: tor 20 dec 2018, 13:42 @AndreasThn, smart! Har två stycken faktiskt, skulle kanske kunna förpassa en dit. Framförallt om man kan lösa någon smart styrning på den via telefonen. Tåls att fundera på!

Mätaren står nu på 984 mil, funderar lite på vad man ska unna henne på 1000 mila-dagen. :-D
Ja det är inte dumt alls, har vår inställd på 60% fuktighet så då går den bara när den behövs.
#1287716
Angående avsaknad av golvbrunn. Vattna golvet måttligt så att lågpunkterna går att urskilja. Sen tar du hiltin och borrar ett nätt genomgående hål. Plattan är med största sannolikhet max 100mm tjock.
#1287750
Jag kör avfuktare i garaget och har gjort de senaste 10 åren, funkar mycket bra tycker jag. Nu är det väl inte så att det skulle ersätta en golvbrunn i mitt fall men en blöt eller snöig bil vill gärna ha all hjälp den kan få att torka :)
#1287778
Sedärja, inte så dumt med avfuktare ändå kanske! Väl värt ett försök, vill ju lägga på några lager Magnify igen vilket kommer göras i garaget under julen. Tack hörrni!

(Borra i golvet skulle man förstås kunna göra, dock osäker på att grannen vi delar garage med är lika taggad)
#1288886
Då firar vi 1000 mil med bilen (och ett vansinnigt värdetapp, men yolo som ungdomarna säger).
Bild

Mest irriterande är att svärfar var den som tog den till 1000 mil då jag låg hemma, magsjuk. Nåja.
En sorts "födelsedagspresent" är på g från Bollnäs Bilvård:
Bild

Så det får gärna bli vår nu så jag kan testa foamen. Jag vågar inte hoppas på att den går att montera på lokala GDS-sprutorna men jag ska dubbelkolla imorgon när jag svänger ner för en tvätt.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 34

Hej på er, Jag har fått den kär[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

My15 startade senare än vad den här &aum[…]

Drekkus, Min V90 MY22 early funka t.ex. stäng[…]

Elschema 740

På läge 0 så lyser allt på […]