Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1235869
Jim: Ah! Tack! :D

Idag var det lite julafton här hemma. Men efter detta får jag nog kamma mig lite och fokusera på mer "vettiga" saker som jag vill få på så fort som möjligt, till exempel stänkskydd och toning.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
av SvenB
#1235871
Men. Det är ju nästan 10 månader till julafton. Fick barnen också en "förskottsjulklapp"? :lol:
#1236819
Preliminärt datum för hämtning av bilen hos Upplands Motor blir den 19/3!
De hörde precis av sig och vi diskuterade det eventuella problemet med att den kommer på sommardäck, så datumet är preliminärt. Jag har ca 2km mellan handlaren och hemmet varav 99% är väg modell större som sannolikt är uppkörd men jag vill verkligen inte chansa, vilket damen i luren förstod till fullo. Det vore ju SJUKT dumt att sätta bilen i diket på jungfru-resan så att säga.

Nåja, de hade inga problem med att hålla den i någon vecka om det behövdes, så vi får helt enkelt se. Men nu jävlar är det nära! :)
av Lövet
#1236824
Snabb leverans ändå tycker jag. Ang. sommardäck så är det ju 99% chans till sommarväglag på de vägarna i slutet av mars men den där sista 1% är inte kul ändå.
#1236827
Förvånansvärt snabb måste jag säga. Drygt 2 månader från order till leverans. Initialt var det ju sagt leverans april/maj vilket i mitt huvud lät mer rimligt baserat på andra användares beställningar här på forumet. Men jag klagar inte! :)

Exakt så, halva sträckan är Ulvsundavägen och andra halvan är att köra igenom Kista till Upplands Motor, så en väl trafikerad sträcka och även med dagens väder snudd på torr. Om snön är borta tills dess och vi har en liten torr-period så bör det vara lugnt.
#1237041
Vi tog ut sambons C30 19/3 2012 och var beredd på att låta bilen stå om det skulle vara snö. Vi hade två bilar till att välja på. Det gick i alla fall bra. I slutet på mars och även en bit in i april kan det komma snö.
Är vägen torr men snö längs sidorna är det ju lugnt.
#1237046
Precis Perra. Det är en stor anledning till att vi behåller V50n ett tag till efter att vi hämtat ut V90n. Om vädret vill sig illa så kan vi fortfarande ta oss iväg. Enda "problemet" blir att V50n får bli parkerad utomhus bland datumparkering så det blir lite meckigt, men hellre det så att V90n kan stå tryggt och skyddat i garaget.
Under denna tid lär vi också ha hunnit bestämma oss för ifall vi ska behålla V50n helt och hållet eller om vi säljer den.

Nu när föräldraledighetsperioden är förbi så står bilen större delen av tiden ändå = vi är inte så beroende av den att det kan bli krångligt. Jag menar, det är samma visa som varje år när sommardäcken ska på. Risk för snö finns länge och jag byter oftast ganska tidigt men då av samma anledning som jag nämner ovan. Vi kan låta bilen stå och röra oss med kommunala medel om våren får ett bakslag. Så just den biten har jag noll oro för, jag hoppas mest att det är torrt på vägbanan så nya pärlan kan köras hem då det ändå ska fixas lite.

Vid hemkomst så ska Harriet få sig ett lackskydd, baklucketröskeln ska få den nya skyddslisten monterad, stänkskydd ska monteras, jag behöver lösa regplåts-infästningen mer permanent, skyddsfilm ska monteras på alla insteg... Så blir den stående hemma ett par veckor så gör det egentligen inget.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 34
XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Nytt avgasrör B234F

Väntar på delar till avgassystemet. Plo[…]

Kolla på skruvat, det verkar ha en del. M&a[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Är ju faktiskt den enda av tillverkarna som &[…]