Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1385832
@Derank, Scstyling. Varianten finns på lite fler ställen, MrTuning beställde jag mina korta (normallängd) från, tror de kostar 420kr för en uppsättning. De hade dock inte förlängda i svart (bara silver om jag minns rätt). "Tuningbult" är väl nyckelordet här tror jag, tog ett tag innan jag hittade rätt.
#1385891
grillchips skrev: tis 16 jun 2020, 10:24 "Vi har fått alla uppgifter som behövs för att kunna ersätta skadan utan att du behöver betala självrisk. Vi anser att föraren av den andra bilen är ansvarig till olyckan."

Det här blev genast en mycket härligare dag!
Det har jag fortfarande inte fått sen i oktober... ligger ute med hela självrisken. Men det blir ju klart enklare när motparten tar på sig det hela :-/

Hoppas att lagningen löser sig smidigt med!
#1387049
Brainy skrev: Det har jag fortfarande inte fått sen i oktober... ligger ute med hela självrisken. Men det blir ju klart enklare när motparten tar på sig det hela :-/

Hoppas att lagningen löser sig smidigt med!
Usch vad segt! Jag ropar inte hej förrän bilen är fixad och jag sett att betalning gjorts - då inte från mitt konto. Bild
6/7 ska bilen in för åtgärd, de var sjysta nog att klämma in det innan semestern. Återstår att se ifall de lagar skadan eller ersätter spoilern. Känns i min värld som lättare och snabbare att byta men vad vet jag..


Igår kväll kände jag mig rastlös och i denna härliga utetemperatur fick jag för mig att testa mina 15mm-spacers med de nya förlängda bultarna.

Montering är inga konstigheter och gick snabbt och smidigt. Jag tror däremot att 10mm hade varit mest optimalt. Det blir med 15mm spacer till dessa hjul ett liiiitet utstick från skärmkant, överkomligt såsett men jag har nog hellre så flush det går.
Hjulet bör nog gå fritt vid tung last baserat på min högst vetenskapliga koll med att känna i hjulhusen men det är på håret så jag får nog gilla läget och försöka hitta navstyrda 10mm framöver.


Tycker ändå att det är fascinerande hur bättre styrningen känns med spacers. Placebo? Kanske. Men bilen känns avsevärt mer planterad på vägen.

Bild

Bild

Bild

Bild
#1387061
@theodorkalin, tack! :D Glömde såklart ta bild på hur bultarna sitter i själva hjulen sen vilket var hela meningen med denna variant. Återkommer med bild på det senare! :-D
#1387424
Här ser man varför jag vill använda typen av bultar som jag gör nu:
IMG_20200626_202153.jpg
IMG_20200626_202153.jpg (58.7 KiB) Visad 1051 gånger
#1391986
Fått kontakt med ett företag som har CAI till V90, låter ju lite skoj men strax över 4000 vette tusan om jag är så sugen på att lägga... Får ju räkna på tull och moms där med.

Är just nu mest i valet och kvalet angående en V90-front med stylekit-läppen. Velar enormt, den finns utomlands och det är egentligen inte problemet, problemet är att jag behöver möta upp "budet" vid hamnen. Och, om färgen är rätt. Jag blir inte klok, tror inte detta är Savile men känns nästan för mörk/blå för Osmium?
Vad tror panelen?
Bild
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]

Det är inte så att det räcker med[…]

Vilken motor är det frågan om, bensin e[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Står på oken, men då får d[…]