Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1289790
grillchips skrev: ons 02 jan 2019, 12:02 Börjar det nya året med en glansig baksida:
Så ska det se ut! :-)
Min gör allt annat än glänser efter Malmö-resan... :bored:
Blir nog tvätthallen ikväll.
#1289792
@fjohan82, hade ju nästan glömt bort vilken färg bilen hade! :-D Tershine Purify S gjorde underverk.
Ladda ordentligt inför långköraren i tvätthallen, det är du och bilen värd.

Lade märke till nu att man väldigt tydligt på bilden ser hur 15mm spacers lirar på V90. Mycket nöjd!
Idag (!) skickas mitt paket från Bollnäs Bilvård och jag har fått bra tips om nya hjulbultar till bilen, så det kommer jag nog beställa snart.
#1289794
grillchips skrev: ons 02 jan 2019, 12:13 @fjohan82, hade ju nästan glömt bort vilken färg bilen hade! :-D Tershine Purify S gjorde underverk.
Ladda ordentligt inför långköraren i tvätthallen, det är du och bilen värd.

Lade märke till nu att man väldigt tydligt på bilden ser hur 15mm spacers lirar på V90. Mycket nöjd!
Idag (!) skickas mitt paket från Bollnäs Bilvård och jag har fått bra tips om nya hjulbultar till bilen, så det kommer jag nog beställa snart.
Ja det är lätt att glömma det, min har just nu en färg bestående av något mellan brunt, grått och saltvitt... :-/
...så en tvätt behöver både den och jag gör att komma på banan igen :-)

Sist testade jag att lägga på BBV Prewash foam och skölja av följt av BBV Degreaser och skölja av. Sjukt rent resultat! Och avrinningen består, trots foamer och avfettningar :-) men som innan, för att känslan ska infinna sig la jag Gtechniq C2 Liquid Crystal som ett avslutande lager.
BBV har nog lute att göra, men mitt paket skickades också idag :party:
#1290008
Och där trillade paketet från BVE in!
Bild
Bild


Ska bli vansinnigt kul att prova foam i vår!
#1290009
grillchips skrev: tor 03 jan 2019, 12:47 Och där trillade paketet från BVE in!



Ska bli vansinnigt kul att prova foam i vår!
Foam är alltid roligt, speciellt i en GDS-hall med allt från nyfikna blickar till arga diton... :-)

Har du kört med Wheel cleaner innan och kan rekommendera någon bra blandning?
Jag har nån flaska hemma och nån mer på beställning, men har inte testat de än och har förstått att hur man späder kan vara riktigt avgörande för resultatet.
#1290013
@fjohan82, det kan jag tänka mig! :D Passade senast på att kolla om GDS-hallen här i Vtuna hade demonterbara munstycken men så verkade inte fallet vara. Jag får klara mig här hemma helt enkelt.

Wheel Cleanern är helt ny för mig, min förra från BVE har precis tagit slut (och den var jag inte speciellt impad över, utspädd som outspädd) så jag hoppas på denna. Annars ligger Tershines Relive på inköpslistan som åker iväg såfort han lanserar sitt däckglans.

På Wheel Cleanern så står följande:
Extra mild: 1 + 49 delar vatten.
Mild: 1 + 19 delar vatten.
Normal: 1 + 9 delar vatten.
Kraftig: 1 + 3 delar vatten.
Extra kraftig: rakt upponer.
#1290015
AndreasThn skrev: tor 03 jan 2019, 13:12 Bara använt "Wheel cleaner" 2ggr och då spätt det enl. "normal" (1+9) och tycker det funkar och känns dock som det är lite mer bett i Relive.
Jag har också provat normal men tyckte det var för klent så blandar nu lite emellan, 1+5 eller så. Det funkar rätt bra för att hålla efter.
#1290018
SBergdahl skrev: tor 03 jan 2019, 13:15 Jag har också provat normal men tyckte det var för klent så blandar nu lite emellan, 1+5 eller så. Det funkar rätt bra för att hålla efter.
Skall prova lite skarpare nästa gång :-)
Köpte vinterhjulen beg till Audin så de skulle behöva en uppfräshning dessvärre, får se när det hinns med :-(
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 34

Tack för svaren! Har helt ärligt inte or[…]

Dakioso, Härligt det löste dig och du &a[…]

Justering Halvljus

Den bakersta är höjd, den främre ti[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, f[…]