Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1410697
@JimmyAT
1: Jspec.se
2: Eftersom jag gick hela vägen till 20mm tjocklek så ja, nya hjulbultar (längre) behövs.
3: Spårkänsligheten blir mindre tycker jag. Beror såklart på vad du kör för setup på hjulen men med mina 21" 245-or så är det redan spårkänsligt, dock inbillar jag mig att bilen känns mer planterad och stadigare med spacers på.
4: Behövs och behövs, det skadar nog inte att göra en hjulinställning. Jag har däremot inte gjort någon och kan inte påstå att hjulen slitits ojämnt. Snart åker sommarhjulen av så jag ska ta en närmare inspektion då.
#1451210
NÄMEN, är det dags nu igen?!
Jo, så är det ju, man får ju feeling ibland. Förra sommaren när framläppen lackades om efter parkeringsfadäsen så rycktes ju även det jag folierat i mitten. Hela tiden har min intention varit att jag ska slänga på ny film där men det har (som vanligt) inte blivit av trots att jag har svart folie till det hemma.
Swosh sa det, vi är nästan ett år fram i tiden och bilen åkte på sin första bess. Inför detta fick jag rycka stenskottsfilmen på framlyktorna och efter att ha passerat utan bekymmer så tog jag ett steg tillbaka och tittade på henne.

Nä, såhär kan vi ju inte ha det. Jag vill ju greja med bilen, drömprojektet kommer finnas kvar, och det finns småsaker att göra med Harriet genom relativt enkla medel. Jag menar, jag har ju svart folie till mittendelen av läppen hemma redan, på hyllan i hemmakontoret har jag mina extra utblås som jag lackade blanksvart förra året - som skulle ersätta befintliga utblås som är wrappade... Stenskottsfilmen på lyktorna var lite "special" och jag hade fått höra att den inte gick att köpa som privatperson i Sverige av olika anledningar så jag köpte en vanlig ljust tonad film för att råda bot på min tristess.

Jag är by no means erfaren när det kommer till att foliera saker men skam den som ger sig? Småtrist resultat dock:
Bild

Småbubblor som vägrade ge med sig och jag antog att de kanske lägger sig med tiden - vilket de inte gjorde.
Bild

Sur i truten letade jag ännu en gång efter samma tillverkare av filmen jag hade på förut och tillslut hittar jag den, så den ligger här och väntar på att bli monterad. Tar det fram till nästa sommar? Det återstår att se.
Fördelen med hemmajobb är att man ju faktiskt hinner göra lite grejor på lunchen, som att (ett år senare) byta ut de USELT folierade utblåsen mot lackade. Foliens osnygghet syntes inte förrän på riktigt nära håll så jag såg det aldrig som en direkt issue men nog är vetskapen en nagel i ögat.
Bild

Genom att lossa på slutburken så blir det något lättare att lirka av utblåsen.
Bild


Vad är planerna nurå, egentligen?
Well... Jag har ett par sidokjolar hemma av den "uppdaterade" varianten, dvs de med "spetsen". Jag vill som bekant ha stylekit-trösklarna men de är så ruggigt svåra att få tag på att jag inte vet om jag bara ska gilla läget och lacka den "nya" modellen eller hålla ut ett tag till.
Jag har film hemma för att foliera grillen, så det står näst på tur.

OCH!
Jag behöver nya bromsar, iallafall bak. Fram är det oförskämt mycket kvar på men bak är verkligen sopslut. Detta tänkte jag ge mig på att byta själv och var helt inställd på att köra greenstuff-belägg som ska damma väldigt lite (vilket är mitt absoluta krav vid bytet), tills en vän påpekar att jag kanske inte borde ha "sportbelägg" (nåja) bak och OEM (4k mil gamla) fram. Det tänkte jag inte alls på men låter ju självklart. Jag är osugen på att byta alla fyra när framaxeln som sagt har väldigt mycket kvar att ge.
För att inte tala om vilken storlek på skivor man ska ha, det är ju en jädra djungel? :ninja:
#1451259
Välkommen tillbaka. Wrappa utblås, ja det hade jag inte ens kommit på men kul idé och ser säkert modernt ut. Vad det gäller bakbeläggen dammar väl nästan allt mindre än originalen, köpte ju Ate:s vanliga och de dammade inte ens hälften så mycket. Ja men kul att du börjat på allt ;-)
#1451321
@Micce1980, V60 Polestar (nya dvs) har väl svarta utblås som standard, det finns alltså att köpa separat. Dock är formen något annorlunda på dessa och passar inte V90. Snackade med en snubbe på Swedespeed för något år sen som hade wrappat sina utblås och kört länge med dessa utan påverkan på filmen så det var ju en billig väg att gå. Jag skulle nog påstå att mina ser mycket bra ut efter 1500++ mil också.

Jag var lite inne på ATE keramiska ett tag men läser lite "både och" här på forumet främst. Det var då jag började sikta på Greenstuff och lämpliga skivor men som sagt, jag planerar ju inte att byta alla 4 utan bara bakaxeln så det kanske blir skitdum bromsbalans. Nu är förstås inte Greenstuff-beläggen några supersport-varianter men ändå, känns spontant lite vanskligt men jag har ingen detaljkunskap om det så 100% killgissning.
#1451329
@grillchips, Ah, eller kanske köra på vanliga Ate en sväng till och slita på skivorna en omgång till? Lurar själv på om man ska beställa hem delar efter semestern, då skivor bak med belägg men kanske lika gärna byta beläggen lite tidigare fram med i samma veva. Ibland är tiden lite dum bara och skulle egentligen bara hinna med att byta belägg och skiva bakom ett hjul och senare i veckan eller veckan efter ta nästa. Så det blir i så fall vid fyra tillfällen, om det nu är lämpligt att ens göra så men inget sju heller sopslut på något sätt då. Tål att sugas på :P
#1451920
Långhelg bjuder ju in till aktiviteter så att säga.
Passade på att riva light smoke-toningen på framlamporna och kastade på STEK Dynoshade igen. Vilken skillnad! Smoke ser otroligt dassig och smutsig ut i jämförelse:
Bild

Och genast känns bilen mer.. ordentlig igen. Nytändningen lever kvar!
Jag såg också till att beställa bromsar i helgen, så en uppsättning Brembo fick det bli. Läst lite blandat men i ärlighetens namn verkar det vara lotto för varannan person så vi får se. Bromsarna behöver bytas snarast så jag får bara gilla läget.

Imorgon tisdag ska bilen in på verkstad igen för att FÖRHOPPNINGSVIS få låskistan bytt höger bak. Senast fanns den inte i lager (vilket jag fick meddelande om samma morgon, påväg dit) så jag har inga jätteförhoppningar.
#1452074
Klart mycket snyggare, nästan så jag blir sugen själv :)
#1455567
grillchips skrev:Sådär, då var mjukvaran för dragkroken inläst och allt fungerar!
Bild


Hos Volvo får man betala drygt 12.000kr för material och arbete, så vad landade allt detta på då?
Elektrisk dragkrok (Jönköping Bildemo): 4000:-
Styrbox (Jönköping Bildemo): 587:-
Knappsats (Jönköping Bildemo): 75:-
Säkringar (BraBil): 51:-
Mjukvara: 1188:-

Summa: 5901:-
(Ok, jag passade på att köpa lite nya hylsnycklar samt rostskyddsspray för ett par hundringar men det kommer jag ha ytterligare användning av så det räknar jag inte in.)

Sen kan man ju tycka att tid är pengar också vilket det absolut är - i Corona-tider med hemmajobb har jag dock en jädra massa tid mellan varven så det har varit ett icke-problem.
Dags att sourca släp!
Jag ska göra en likadan. Min V90 är my18 så jag hittade denna my18 drag på en 1200 låg milare - är det inte skumt att den inte gått åt tidigare?

http://www.bildelsbasen.se/148-W469029.html

Beställde också styrbox my18 - tänkte det är bäst att hålla sig inom samma årgång, samt knappsats.

Edit: Bultar för fastsättning - använder man de för den inre stötfångaren?
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]