Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1392191
Kan du få säljaren att ta ett nytt foto med en vit och en svart färg som jämförelse till den? Kan vara fel på vitbalansen i fotot du fått. För inte ser det ut som något annat än blå!!
#1407324
Nä, nu är det dags, nu är väl V90n som projekt vid sitt slut tror jag.
Planerna var stora och på något vis började jag ledsna. Eller, ledsna är nog fel ord. Men jag känner att som daily driver med familj och annat så är det svårt att få den så som jag vill. Majoriteten av sakerna är förstås kosmetiska och inte ett problem egentligen - däremot en del pengar. Pengar som jag kan lägga på annat. Pengar som jag kommer lägga på annat.
V90n är kvar förstås och jag kommer fortsätta ta hand om henne, inget snack om den saken. Att plöja mer pengar än nödvändigt i henne? Nej, inte mer än att jag kommer byta ut den lätt tonade skyddsfilmen på framlyktorna mot en helt transparent nu under vinterhalvåret (för att sedan efter vintern slänga på mörk igen).

Filmen beställde jag för några veckor sen från VN Vinyls och den trillade hem efter någon dag, så där är vi good to go.
Diffusorn till baken är också hemma sedan en längre tid, jag har bara inte haft tid att labba med den.
De svartlackade utblåsen fixade jag ju till i somras men har inte hunnit byta.

Hunnit och hunnit... Inte prioriterat helt enkelt. Och med det insåg jag också att nä, jag vill nog inte göra så mycket mer med Harriet tyvärr. Lite ledsamt, men fokus har skiftat enormt.
Jag känner att det börjar bli dags för mitt drömprojekt. En bilmodell som fanns i familjen när jag var liten, en bilmodell som jag egentligen aldrig haft några speciellt stora tankar om, än mindre drömmar. Visst hade det varit kul att köpa tillbaka farsans gamla kärra, morsan sålde den till en gubbe kring 1993 och det är samma ägare än idag. Prisbilden är dock heeelt annorlunda mot vad den var då, eller för den delen bara 5-10 år sen.

Så planerna är orimligt ambitiösa för någon som bara bytt bromsar på en bil EN gång - dessutom med mekanikerhjälp. Ingen minns en fegis? Well... Vi får väl se.
Jag fantiserar och hoppas att jag inom ett år kommer ha hittat rätt objekt, fram tills dess köpte jag på mig en Haynes-bok som jag ska lusläsa tills jag har objektet i garaget.
En hint som ni säkert luskar ut, men målbilden förblir hemlig då purister kommer hata mig. :D
Bild


Nåväl..
Kanske var det parkeringsskadan i somras som gjorde att det rann över? Jag tror nästan det, jag vet att det redan då hade börjat dala lite med att jag helt enkelt inte orkar vara så OHYGGLIGT rädd om bilen hela tiden. Det är nästan att jag vill byta ut sommarhjulen på V90n mot något mindre... känsligt. På den nivån är det.
Eller så har jag bara blivit gubbig och har en sju år för tidig 40års-kris.
#1407332
Jag förstår vad du menar, jag känner lite samma sak med min Alfa. När man använder bilen för all transport mellan hemmet och affären eller att köra barnen till träningen blir det lite för mycket vardag för att vara en hobby.

Kan det vara en tillplattad bubbla som lockar kanske? Själv gillar jag den första versionen tom -73?
#1407360
Ja det där var inte så svårt ser jag. ;)
Coupé är målet. Årsmodell är inte superspikat ännu annat än att det blir som nyast en '85a. Vill ha den klassiska looken där jag kan lägga lite egna touchar, spisen kommer bytas ut illa kvickt mot något modernare, så jag jagar ett skal med papper som inte är i alltför dåligt skick. Puristerna kommer skrika sig hesa.
Vad jag har sett så finns det bara en till i världen som gjort det jag tänkt göra så vi får väl se hur det slutar. :party:

Kontentan är ändå att det känns jäkligt mycket roligare att lägga pengar på detta än att fortsätta hotta upp familjeräsern. Det i kombination med att vi snarast vill byta till laddhybrid/elbil och om tillverkare får ut en hyggligt rymlig elbil med lagom range till rimligt pris så kommer vi inte tveka en sekund. Att då kasta ut i runda slängar 10.000 för stylekit+lack, 10.000 för avgassystem, 7000 för optimering etc, nätack. Det får jag en tilltänkt motor för (samt pengar kvar på fickan) till drömprojektet. Enkelt val på så sätt.
#1407374
Vad blir det för motor då? De är väl inte så kassa original, ett modernt sprut och brytarlös tändning så blir den ju lika pålitlig som en modern bil. Har man en gång haft en bil med en sexa så kommer man vilja ha det en gång till
#1407384
frasse4 skrev:Vad blir det för motor då? De är väl inte så kassa original, ett modernt sprut och brytarlös tändning så blir den ju lika pålitlig som en modern bil. Har man en gång haft en bil med en sexa så kommer man vilja ha det en gång till
Nä, snarare en fråga om tillgänglighet och kostnad. Samt att jag vill ha en kompressor på, en kombination som en del Lotus-bilar har och de låter minst sagt annorlunda men jag älskar det. Det är också därför jag letar efter ett skal som behöver lite kärlek, det jag kommer göra vill jag inte göra på ett objekt som skulle ha goda chanser att återfå sin forna glans så att säga. Lite moral har jag allt.
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
XC70 - S80 och XC90 i ett?

XC60 T6 med 10mil om dagen låter dyrt. XC70 […]

Peking

Vågar jag köra?

Idag har två lampor börjat lysa. De lys[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag bytte ena fjädern på min V70 2012 v[…]