- tis 24 apr 2018, 10:00
#1246292
Strax över 100 mil lagda i helgen med bilen, vilket jädra lok det är! T5an tutar på som ingenting, den är harmonisk rakt igenom och känns aldrig ansträngd. Jag förstår att 4-cyl sticker i puristernas ögon men jag är makalöst nöjd. Förbrukningen är ännu lite "för hög" för att jag ska känna mig helt 100% nöjd men det gick stadigt ner på denna långresa med Eco-läget. Det blev väldigt tydligt hur "illa" kortresorna är för förbrukningen. Å andra sidan, smiles per gallon > miles per gallon, alla dagar i veckan.
Ett fenomen som uppstod två gånger under loppet av denna helg var att höger framsensor reagerade hastigt, på tom väg.
Ett annat var vid hemresan, i 120+ på motorväg och relativt blaskig vägbana, bilen ville vid ett par tillfällen gärna styra tillbaka bilen in i filen. Problemet var ju bara att jag redan låg i denna och var inte ens nära kanterna. Det hade regnat kopiösa mängder så jag misstänker att den fick lite spel pga detta, men jag fick hålla emot ratten ganska hårt vid vissa tillfällen.
Jag håller dessa grejor i minnet men hoppas på att de bara var tillfälliga. Autopiloten fungerade snudd på fläckfritt och ACCn kommer jag aldrig någonsin kunna vara utan igen.
OCH!
Bilen har förseglats med Tershine Magnify. Lättarbetat och smidigt tycker jag att det var. Om det gav någon extra gloss? Avgör själva, helt oredigerade bilder direkt från mobilkameran.
Körde dagen efter förseglingen cirka 15 mil och vid ankomst såg bilen fortfarande helt orörd ut.
Dagen efter det körde jag Gbg -> Sthlm där halva resan bestod av tidigare nämnda ösregn och det var en fröjd att se allt vatten på huven bara flyga av. Drygt 50 mil senare så ser fronten fortfarande ganska ren ut. Sidorna är små-skitiga men fronten är långt över förväntan.
Jag försökte även att montera stänkskydden bak, men lyckades ej. Med skrikande ungar och stressad sambo så fick jag lägga det åt sidan sålänge och ska försöka någon dag nu i veckan igen. Problemet som uppstod var att innerskärmen ser annorlunda ut mot monteringsanvisningen.
På denna gula detalj så är flärpen i nederkant böjd under skärmen:
På min bil så sticker den flärpen rakt ner och är således i vägen för stänkskyddets montering. Jag tror att jag på något vis måste skära bort den flärpen. Kanske agerar flärpen som något semi-stänkskydd i miniformat på R-design? Who knows...
Ett fenomen som uppstod två gånger under loppet av denna helg var att höger framsensor reagerade hastigt, på tom väg.
Ett annat var vid hemresan, i 120+ på motorväg och relativt blaskig vägbana, bilen ville vid ett par tillfällen gärna styra tillbaka bilen in i filen. Problemet var ju bara att jag redan låg i denna och var inte ens nära kanterna. Det hade regnat kopiösa mängder så jag misstänker att den fick lite spel pga detta, men jag fick hålla emot ratten ganska hårt vid vissa tillfällen.
Jag håller dessa grejor i minnet men hoppas på att de bara var tillfälliga. Autopiloten fungerade snudd på fläckfritt och ACCn kommer jag aldrig någonsin kunna vara utan igen.
OCH!
Bilen har förseglats med Tershine Magnify. Lättarbetat och smidigt tycker jag att det var. Om det gav någon extra gloss? Avgör själva, helt oredigerade bilder direkt från mobilkameran.
Körde dagen efter förseglingen cirka 15 mil och vid ankomst såg bilen fortfarande helt orörd ut.
Dagen efter det körde jag Gbg -> Sthlm där halva resan bestod av tidigare nämnda ösregn och det var en fröjd att se allt vatten på huven bara flyga av. Drygt 50 mil senare så ser fronten fortfarande ganska ren ut. Sidorna är små-skitiga men fronten är långt över förväntan.
Jag försökte även att montera stänkskydden bak, men lyckades ej. Med skrikande ungar och stressad sambo så fick jag lägga det åt sidan sålänge och ska försöka någon dag nu i veckan igen. Problemet som uppstod var att innerskärmen ser annorlunda ut mot monteringsanvisningen.
På denna gula detalj så är flärpen i nederkant böjd under skärmen:
På min bil så sticker den flärpen rakt ner och är således i vägen för stänkskyddets montering. Jag tror att jag på något vis måste skära bort den flärpen. Kanske agerar flärpen som något semi-stänkskydd i miniformat på R-design? Who knows...
Nuvarande:
Mini Cooper SE MY22
Volvo V90 T5 R-design MY18
Tidigare:
Volvo V50 1.8F MY08 - Såld
VW Golf 3 GT '94 - Såld
Mini Cooper SE MY22
Volvo V90 T5 R-design MY18
Tidigare:
Volvo V50 1.8F MY08 - Såld
VW Golf 3 GT '94 - Såld