Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lillasnigel
#1231948
StefanN skrev:Inga problem med larmet med den monteringen?
Jo tyvärr, det gick efter fem minuter. Jag testade att ställa värmaren så den blåste nästan rakt upp först utan att larmet gick så jag trodde det skulle vara lugnt under handskfacket men tydligen inte :(.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av lillasnigel
#1231949
SBergdahl skrev:Lös kupévärmare är mycket fulare än snyggt monterad. Det där var väldigt diskret och syns väl knappast från förarplatsen?
Nej precis, och eftersom det oftast är jag som kör så kan den sitta där året om. Men nu löser den ut larmet så jag får se om jag sätter den nån annan stans eller bara kör på reducerad larmnivå.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1231953
Nu vet inte jag hur/var du parkerar men om du väljer reducerad larmnivå så bör den inte larma pga värmaren.
Visserligen så larmar nog inte bilen vid krossad ruta då.
Användarvisningsbild
av lillasnigel
#1231956
Magnus-B skrev:Nu vet inte jag hur/var du parkerar men om du väljer reducerad larmnivå så bör den inte larma pga värmaren.
Visserligen så larmar nog inte bilen vid krossad ruta då.
Jag har ställt den på reducerad larmnivå för tillfället tills jag orkar mixtra med värmaren men jag vet inte hur jag ska kunna rikta den mer ifrån vindrutan, då kommer den ju blåsa på golvet. En del verkar tejpa över larmsensorerna så det får kanske bli det alternativet... Det känns jäkligt dåligt att Volvo inte har löst det här problemet än

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1232005
Jag hade en Calix värmare i min V70n och den gick att vrida när den satt i hållaren ,tänker om du hade vinklat din lite ut mot passagerardörren.
Användarvisningsbild
av lillasnigel
#1232016
Magnus-B skrev:Jag hade en Calix värmare i min V70n och den gick att vrida när den satt i hållaren ,tänker om du hade vinklat din lite ut mot passagerardörren.
Det är ju lätt gjort om jag lyckas bända isär kardborrarna haha. Det ser ju lite skumt ut om den är vriden men man vill ju ha ett fungerande larm så jag ska testa det i veckan.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1232023
Fästet för Calixen var gjort så i monteringsplattan.
Det som händer är nog inte själva värmen utan larmet triggas av luftens flöde mot sensorn.
Man kan ju vinkla luftflödet med hjälp av en värmetålig platta (plåt) men jag rekomenderar inte att låta den sitta kvar när någon åker i passagerarsäte ifall det sker en olycka och man då riskerar att skada sig på den.
Jag vill minnas att jag satte en distans i framkanten av fästet som gjorde att luften riktade ner från taket en aning.
Användarvisningsbild
av lillasnigel
#1233246
Kostade på en tvätt idag, den blev såklart genast nästan lika skitig igen men det är iaf ny skit. Det går nästan att se att den är svart nu, och de korta sekunder som solen tog sig igenom gick det att skönja ett kopparskimmer. Skylthållarna och torkararmen bak är bytt. Näst på tur står stänkskydden. Jag har också fått hem R-pedaler från JB och helt nya textilmattor (volvo original) från Tradera. Det är kul att uppgradera när man inte behöver betala så mycket :)

Vinterhjulen som sitter på ska säljas till nästa säsong, de är risiga och kantstötta. Plus att jag är lite emot prylar som det står R på när det inte är en riktig R-design. Sleipnerfälgarna som sommardäcken sitter på får gå i sommar sen får de tjänstgöra som vinterfälgar.

Bild

Bild

Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]

Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]