Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Briander
#1248692
Micce1980 skrev:Annars, har du bytt till det nyare spakstället?
Inte ännu, lite avskräckt av mängden jobb det verkar vara när jag har begränsade möjligheter att pyssla själv. Men det vore kanske ett projekt i sommar, minns dock inte hur jag ska hitta rätt ställ för min bil just nu?
Användarvisningsbild
av Briander
#1248693
StefanN skrev:
Briander skrev:Sugen på en uppdatering, behöver man göra något extra för att byta till ABL-strålkastare? Eller är det plug and play?
Har du inte ABL idag kan du inte få det att fungera, du får dessutom felmeddelande om du inte bygger om elsystemet.
Attans då :-/ är just ABL jag är ute efter mer än facelift-looken.
#1248706
Briander skrev: tis 08 maj 2018, 10:19
Micce1980 skrev:Annars, har du bytt till det nyare spakstället?
Inte ännu, lite avskräckt av mängden jobb det verkar vara när jag har begränsade möjligheter att pyssla själv. Men det vore kanske ett projekt i sommar, minns dock inte hur jag ska hitta rätt ställ för min bil just nu?
Om jag inte har fel så fungerar MY14-16 från v/xc70, s/v60, xc60-14-16 växelspak - likadana
(köpte mig själv en växelspak för 612kr ink. frakt som dessutom var från en polestar :P så blev som ett bonus :angelo:
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1248734
Ja vill med minnas att de spakställen ska passa. Mitt kommer från en XC70 MY16 te.x
Sen tog det väl max 3h att byta i maklig takt. ;-)
Användarvisningsbild
av Briander
#1249523
Inte värre än så alltså, ska lägga till detta på önskelistan från JB 8-) Facelift-backspeglar står högt på listan också, och visst har någon här fått dit ett fjäderbensstag från en V60 eller dylikt på sin V70?

Rekond och toning av rutor är bokat i alla fall!
Användarvisningsbild
av Briander
#1249545
StefanN skrev: sön 13 maj 2018, 06:49 Jag har det ju på min och det är ju samma.
IMG_2758.JPG
Sedär ja! Undrar varför min S80 inte har ett sånt. Det skulle man också få tag i ett om det bara passar rakt på så. Förutom plastlocken då.
Användarvisningsbild
av Briander
#1249691
StefanN skrev: sön 13 maj 2018, 12:16 Mitt är ju från V60 om det inte framgick. Locken är omgjorda från samma bil.
Vanlig V60 eller hybriden? Ny kostar den inte mycket ändå.

Väl på jobbet blev det en beställning, kunde inte hålla mig 8-) R-design och hybriden har staget.
Senast redigerad av 2 Briander, redigerad totalt 0 gång.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 17

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]