Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1239753
Snyggt! Jag har varit väldigt sugen på silver alecto till min v40cc men den rullar för långt per år för att jag skall orka med den däckkostnaden.
Användarvisningsbild
av Briander
#1239788
Ja det är inte den billigaste däckkostnaden, jag når nog inte ens 1000 mil/året. En lite mer udda fågel till skillnad mot Ixion som jag har, kopior av, nu.
Användarvisningsbild
av Briander
#1239824
drbrain: nej min trötta hjärna igår letade en lätt lösning innan jag insåg att det såklart inte går :lol:

Testade att lägga i en av bilens befintliga bult i hålet på en fälg och jag tycker inte detta känns som ett problem, svårt att jämföra själva konan såklart men den ligger bra i hålet och täcket upp i princip hela konan så ingen risk att den ramlar igenom.

Eller?
rps20180319_093459.jpg
rps20180319_093459.jpg (73.57 KiB) Visad 1696 gånger
rps20180319_093354.jpg
rps20180319_093354.jpg (78.93 KiB) Visad 1696 gånger
Användarvisningsbild
av SvenB
#1239829
Läste att det finns lösa konor att lägga mellan, så hålen blir mindre. Troligen får du skaffa längre bultar då.
Användarvisningsbild
av Briander
#1239980
Såg också detta i någon gammal tråd men det känns inte heller bra. Jag hoppas kunna jämföra storleken, bredden, på konan på jobbet på onsdag och om det finns andra bultar med flytande kona som helt enkelt är större än volvos original-dito.
Användarvisningsbild
av Briander
#1240141
Som en paus i forskandet på bultar monterade jag ett insatssportluftfilter idag, ett JR från BSR. Det var billigt och som en kul grej.
rps20180320_221653.jpg
rps20180320_221653.jpg (116.94 KiB) Visad 1660 gånger
På bultfronten har en kollega svarat att det inte ska vara några problem att använda de vanliga bultarna. Själv ska jag kolla på jobbet imorgon, efter två dagars kurs på Volvo, hur mycket större konan faktiskt är på muttrarna. Jag tycket fortfarande bilens bultar verkar ligga tillräckligt bra i hålen men jag ska åtminstone kontrollera allt jag kan först.
Användarvisningsbild
av Briander
#1240190
Väl tillbaka på jobbet så har jag pratat med två mekaniker som jag litar på och båda försäkrar att det går att köra med bultarna från bilen. Flera kunder som gör detta utan problem. Konan är som sagt i samma gradtal och anliggningen som blir räcker till.

Jag tog även fram en mutter och jämförde med bulten, konan är 2 mm större på diametern på muttern, mer än så är det inte.
av Schmoyoho
#1240198
Är inte helt införstådd med vad som skiljer mellan V40-fälgarna och dina bultar men kan du inte bara svänga förbi någon däck-/fälgfirma? Jag lät rikta två fälgar och när jag väntade i butiken vill jag minnas de hade ett oändligt utbud av bultar och muttrar med olika konor, gängor, längd osv. Borde väl kunna hjälpa dig hitta rätt...?
Användarvisningsbild
av Briander
#1240221
Det är storleken på hålet och konan, då V40 har pinnbult och mutter istället för bultar. Jag är tillfreds med svaren jag fått på jobbet nu så jag litar på att det kommer bli bra. Nya däck krängs på under dagen.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 17

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]