Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av batmac
#1249106
Två nya däck monterade fram för att få bukt med spårande (skenande?) bil. Problemen tycks vara puts väck. Valet föll på Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, 225/45/18 istället för nuvarande Continental 235/40/18. Så jag vet inte riktigt om det var däcken, bredden eller nåt annat. Men jag hoppas det håller i sig. Sambon har också provkört och än så länge är det tummen upp!

Har långledigt nu så det finns ingen ursäkt till att inte storstäda invändigt under helgen :)
Användarvisningsbild
av batmac
#1249387
Som sagt. Inga ursäkter. Det blev en snabbtvätt utvändigt och lite grundligare invändigt. Behövlig rengöring av skinnklädseln och en liten släng av lädervård. Har även varit och kollat på riktig solfil istället för plastskivorna, och det kommer nog ske innan sommaren är slut iallafall. Bara sambon som ska övertygas. Emblemen kanske ryker också, som planen var från start.

Bild

Bild

Bild

Bild

Och slutligen ett försök till en före/efter bild på den mycket praktiska ljusa inredningen ;-)
Bild
Användarvisningsbild
av aanton
#1253736
Grymma fälgar, verkligen fina! Passar bra på mörkgrå (svart?) bil! :-D
Användarvisningsbild
av lillasnigel
#1254294
batmac skrev:Två nya däck monterade fram för att få bukt med spårande (skenande?) bil. Problemen tycks vara puts väck. Valet föll på Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, 225/45/18 istället för nuvarande Continental 235/40/18. Så jag vet inte riktigt om det var däcken, bredden eller nåt annat. Men jag hoppas det håller i sig. Sambon har också provkört och än så länge är det tummen upp!

Har långledigt nu så det finns ingen ursäkt till att inte storstäda invändigt under helgen :)
Jag har precis bytt mina utslitna Continental 235/40/18 till Goodyear Eagle F1 med samma dimension och upplevde också att spårkänsligheten försvann. Den var hemsk innan, sen om det berodde på Continentaldäcken eller att de var slut vet jag inte men det blev ett enormt lyft med Goodyear. Vägbullret har minskat väldigt mycket också :)

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av batmac
#1254318
svergie2 skrev:Vad hade du för verktyg? Pensel?

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Följer med en microfiberkudde tror jag det är. Tvättade först rent ordentligt med rengöringsmedel och trasa, om sen jobbade jag in det andra medlet med kudden.
lillasnigel skrev:Jag har precis bytt mina utslitna Continental 235/40/18 till Goodyear Eagle F1 med samma dimension och upplevde också att spårkänsligheten försvann. Den var hemsk innan, sen om det berodde på Continentaldäcken eller att de var slut vet jag inte men det blev ett enormt lyft med Goodyear. Vägbullret har minskat väldigt mycket också :)

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Ja jag läste lite för många som hade liknande upplevelser med sina continental för att inte chansa på ett par nya. Tror inte jag kommer köpa continental igen även om jag är medveten om att det fungerar bra för andra.
Användarvisningsbild
av batmac
#1290198
Här händer det typ ingenting, men idag var det dags för bilens allra första besiktning och det kan ju vara värt att skriva upp. Det var dock inte speciellt händelserikt det heller, tio minuter hann jag sitta i väntrummet sen var det klart. Blankt papper, men jag hade inte väntat mig annat. Besiktningsmannen sa dock att det hade börjat bli lite problem med spindelleder även på nyare bilar. Så här står han i all sin vinterskitiga prakt.

Bild

Bild

Framåt våren måste jag ta tag i det här med tonade rutor.

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...