- fre 19 jan 2018, 08:51
#1226625
Kul att du har kommit igång! Tråkigt på rosten, men allt går ju att fixa :) Ser nästan ut som att det har rostat innifrån och ut? Läckande vindruta?
Moderator: Moderatorer
S80_140HK skrev:Kul att du har kommit igång! Tråkigt på rosten, men allt går ju att fixa :) Ser nästan ut som att det har rostat innifrån och ut? Läckande vindruta?Nej, golvplåtarna vid förar- och passagerarplatsen är i princip i nyskick, det här är vid baksätet.
Braweheart skrev:Det är inte bara i USA som kondensen ligger runt kabelstammen runt om golvet på 240.. De är likadant här Sverige.. Iaf på dem jag fixat med tidigare..De flesta svenska 240:s är väl upprostade överallt i golvet, så det området under kabelstammen märks kanske inte så tydligt? :) Det är ju bara tre områden totalt som ska svetsas, beställde ekonomiplåt idag, så det hinns nog med.
Sen att få bilen svetsad innan våren är inte alls omöjligt, men helt beroende på om svetsaren hinner med sig :)
Ett tips om dem "nya" sätena är att köra en redig skinnrengörning och insmörjning innan du sätt in dem.. Mycket enklare så..
Riktigt kul tråd som skall följas som inspiration får min egen renovering som kommer senare på min 240..
Lucif3r skrev:En bil som bara står tar inte så mycket mer skada i sverige än någon annanstans, det är ju främst vårat vägsalt som äter upp bilarna, och det råkar ju inte stående bilar ut förDet Är ju lika illa i sverige.. Ställ en bil på västkusten eller en på östkusten så rostar den på västkusten mer då de är mer salt i vattnet då än på östkusten..
Det är väl nästan så att det tar mer på bilarna på kusterna än här i sverige när dom står, iom. den relativt höga salt-fuktigheten från haven.
Lucif3r skrev:En bil som bara står tar inte så mycket mer skada i sverige än någon annanstans, det är ju främst vårat vägsalt som äter upp bilarna, och det råkar ju inte stående bilar ut förNja, i min del av Sverige blir bilarna snabbt förstörda av utomhusklimatet oavsett om de körs eller ej. Snarare så att oanvända bilar förstörs snabbare, en bil som används tvättas ju för det mesta. En av anledningarna till att Volvo anlade provbanan strax utanför Borås är att klimatet i Västsverige är ett av de mest aggressiva mot bilar man kan hitta.
Det är väl nästan så att det tar mer på bilarna på kusterna än här i sverige när dom står, iom. den relativt höga salt-fuktigheten från haven.
S80_140HK skrev:Nåja, anledningen till att jag frågade om vindrutan var för att jag hade en -87 DL för kanske 6-7år sen som var totalt upprostad i golvet på passagerarsidan, fin överallt annars (bara gått 16000mil eller något sådant).... Där visade det sig att det hade läckt in vatten från vindrutans list, ner längst A-stolpen och sen blött ner golvisoleringen både fram och bak. Var typ lika rostskador som på din och som värst under stolsinfästningen.Ja, hursomhelst så är det snart dags att börja kapa ur den dåliga plåten i bilen. Fick tag i frisk golvplåt på en skrot igår förmiddag, från en totalt rostfri 245 -90 som skulle gå till krossen samma eftermiddag. Återkommer med bilder när jag sätter igång.