Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av p1ngwin
#1209166
Hej! Jag är ny här på forumet och tänkte kan vara roligt och dela med sig av vad som händer ibland. Införskaffade mig en V60 D4 R-design från 2017 nyligen. Jag är andra ägaren på bilen och den hade rullat 2017mil vid inköp.

Bild

• Automat
• Baksätesvärme
• Eluttag 12V i bagage
• Bärkassehållare i lastutr
• Mörkt tonade rutor 5 st
• Driver Alert System
• Sensus Connect High Performance 7"
• Parkeringskamera bak
• Navigation
• Intellisafe Assist
• Parkeringssensor fram/bak
• Volvo on Call
• Rattvärme
• Nackskydd bak elfällbara
• Förarstol elmanövrerad
• Programbar bränslevärmare
• Keyless Entry & Start
• Låst förvaringsytrymme
• Lastpaket Mörktonade V60
• Teknikpaket S/V60
• Klimatpaket VOC XC/S/V60
• Elhissar fram och bak
• Yttertemperaturmätare
• Elman/eluppv backspeglar
• Skyddsnät i nylon
• Isofixfästen ytterpl. bak
• Adaptiv farthållare
• Rattknappar för ljudanl.
• Strålkastarspolare
• Dubbla synliga slutrör
• Elman. Parkeringsbroms
• Rails mörkgrå
• Regnsensor
• Två muggh i mittkons fram
• Start/Stop funktion
• City Safety generation 2
• Eluttag fram- och baksäte
• Larm inkl. Nivåsensor
• Ytterbacksp elinfällbara
• Delbart drag



2 bilder från bilhallen när jag hämtade den.
Bild

Bild
Senast redigerad av 6 p1ngwin, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av p1ngwin
#1209171
För att få bilen lite mer personlig så skar jag ut lite tonings film och monterade över blinkers/backljus.
Monterade även dit led belysning till registreringsskylten. Har led lampor till backljusen hemma men inte monterat ännu. Tänkte jag tar ett kort när jag fått dit dessa så ser man även led belysningen till registreringsskylten.

Bild

Beställde nya fälgar ganska omgående efter jag köpt bilen. 20x9" et 47
Bild
Senast redigerad av 1 p1ngwin, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Derank
#1209173
Nice kärra och tonade lyktor blir nog bra, men skippa det dära ledsen på nummerskyltbelysningen.

Det ser inte klokt ut tycker jag, då folk ofta sätter allt för starka lampor så det lyser som en strålkastare där bak. Vissa har så starka lampor att de bländar i nummerskylten och farbror blå har svårt att läsa av den.
Användarvisningsbild
av p1ngwin
#1209177
Derank skrev:Nice kärra och tonade lyktor blir nog bra, men skippa det dära ledsen på nummerskyltbelysningen.

Det ser inte klokt ut tycker jag, då folk ofta sätter allt för starka lampor så det lyser som en strålkastare där bak. Vissa har så starka lampor att de bländar i nummerskylten och farbror blå har svårt att läsa av den.
Tack skall du ha! :) Jag håller med dig, kan erkänna att den modellen jag har monterat nu lyser lite för skarpt och jag har beställt led till original hållarna istället de skall lysa lite svagare. Jag är ute efter det kall vita skenet då jag tycker det ser modernare ut men inte allt för skarpt sken som sagt. 8)
Användarvisningsbild
av Walkmann
#1209183
Riktigt fin!
Letar precis likadan, kollade på en igår..samma färg o allt som din men hann bli såld imorse innan jag skulle dit igen :cry:
Men kommer fler..
Kör hårt!
Användarvisningsbild
av p1ngwin
#1209186
Walkmann skrev:Riktigt fin!
Letar precis likadan, kollade på en igår..samma färg o allt som din men hann bli såld imorse innan jag skulle dit igen :cry:
Men kommer fler..
Kör hårt!
När jag var inne och skulle bara "titta" i bilhallen så kom denna ut körandes direkt från rekond hallen, och bestämde mig omgående. Hörde tidigare av en säljare att dessa modeller går som smör just nu de hinner knappt komma in i hallen förrän de säljs om det är välutrustade och låga mil till bra pris :)
Användarvisningsbild
av Walkmann
#1209188
p1ngwin skrev:
Walkmann skrev:Riktigt fin!
Letar precis likadan, kollade på en igår..samma färg o allt som din men hann bli såld imorse innan jag skulle dit igen :cry:
Men kommer fler..
Kör hårt!
När jag var inne och skulle bara "titta" i bilhallen så kom denna ut körandes direkt från rekond hallen, och bestämde mig omgående. Hörde tidigare av en säljare att dessa modeller går som smör just nu de hinner knappt komma in i hallen förrän de säljs om det är välutrustade och låga mil till bra pris :)
Grymt snygga är dom, o dom flesta verkar vara rätt fullsmetade..men verkar nästan bara finnas Osmium o saville o svart..hade helst sett en vit på uppfarten 8)
Finns en i Kalmar på liljas jag suktar på..men är en bit ner..jaja vi får se :)
Användarvisningsbild
av p1ngwin
#1209191
Walkmann skrev:
p1ngwin skrev:
Walkmann skrev:Riktigt fin!
Letar precis likadan, kollade på en igår..samma färg o allt som din men hann bli såld imorse innan jag skulle dit igen :cry:
Men kommer fler..
Kör hårt!
När jag var inne och skulle bara "titta" i bilhallen så kom denna ut körandes direkt från rekond hallen, och bestämde mig omgående. Hörde tidigare av en säljare att dessa modeller går som smör just nu de hinner knappt komma in i hallen förrän de säljs om det är välutrustade och låga mil till bra pris :)
Grymt snygga är dom, o dom flesta verkar vara rätt fullsmetade..men verkar nästan bara finnas Osmium o saville o svart..hade helst sett en vit på uppfarten 8)
Finns en i Kalmar på liljas jag suktar på..men är en bit ner..jaja vi får se :)
Ja jag misstänker att dom är bra utrustade med tanke på det är en utgående modell. Nya v60 ryktades skulle komma 2018. Har lagt märke till det också väldigt många i de kulörerna. Har haft 2 vita bilar på raken och de är riktigt snyggt, hade gärna haft en välpolerad röd R-design men tycker den gråa var fin också :D Får hoppas du hittar den, köpte min på liljas i Kalmar, väldigt trevlig personal.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1209201
Absolut en fin kärra :) Missa nu inte att få bort reklamen på nummerskyltshållaren bara, en liten detalj som gör mycket :-)
Användarvisningsbild
av p1ngwin
#1209202
Micce1980 skrev:Absolut en fin kärra :) Missa nu inte att få bort reklamen på nummerskyltshållaren bara, en liten detalj som gör mycket :-)
Får köpa ny skylthållare för blir så fult om man tar bort bara reklam plasten som sitter under 8)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]