Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av UnleashFusion
#1267527
Har flera vänner som kör på landsail, vissa på 19" och några på 20", dom har klarat sig än och passerat 1500-2000mil med sina däck. Jag kan bara anta att du fick ett måndagsexemplar, det kunde ha hänt med märkesdäck också.. T.ex. vinterdäck på hakka 9 där folk redan efter några mil eller något så fanns det sprickor eller något liknande utifrån. Otur. Sen får man tänka att lägga lite extra på däck för att själv känna sig säker på trafiken
Användarvisningsbild
av Derank
#1267539
Jag begriper inte hur man ens kan tänka tanken att köpa budgetdäck till en bil i 400k klassen och sedan sitta och påpeka att man minsann köpte en Volvo för säkerhetens skull. Själv kör jag inte volvo för säkerhetens skull då jag hatar allt vad bliss fniss, lane hit och dit osv heter, och köper mina bilar utan dessa tillval, men jag skulle aldrig komma på tanken att snåla på däck.
av Schmoyoho
#1267571
Jag vet inget om Landsails vara eller icke vara, men vad gäller däck i allmänhet hade en kollega, en äldre tant som är helt ointresserad av bilar, någon klok devis att det absolut sista att snåla på var däck och bromsar. Ett påstående i paritet med "vatten är blött" tänker man, för ingen skulle ju någonsin argumentera mot det, men bra däck är dyra och jag vet själv man mer än gärna dividerar mellan däckbyte i god tid samt välja bra (dyrare) däck, vs det där roliga måste-ha-tillbehöret till bilen, eller andra distraktioner.

En annan fun fact i sammanhanget är att bra däck ofta spelar större roll för bromssträckan än vad bromsarna själva gör, så att hålla med bra däck är en nog en bättre livförsäkring än att fläska på med big brake-kits, polis-/V8-bromsar eller annat tjafs.
Användarvisningsbild
av p1ngwin
#1267634
Jag kollade runt en hel del innan jag köpte dessa landsail däck och ringde även gummihuset och frågade dom om hur de tycker denna modell är, och de förklarade att det är de mest sålda däcket hos dem. Sen förklarar ju inte det hur bra däcket är men när jag kollade denna etikett och jämförde så verkade det som ett däck som skulle funka. Har dock inte läst några tester på däcket om bromssträckor osv. Bild

Aja hur eller hur så blir det däckverkstad närmaste dagarna och beställa 4 nya däck. Det kommer inte bli några budget däck något mera iallafall. Skall skicka dessa på reklamation så får vi se hur de kommer ta det.
Användarvisningsbild
av p1ngwin
#1269842
Har införskaffat mig 4 nya däck och det fick bli bridgestone potenza s001. Blev en helt annan bil att köra :love:
Bild

Har lärt mig en läxa att inte köpa budget däck. De andra däcken skall iväg på reklamation så får vi se vad dem säger. :devil:
av UnleashFusion
#1269844
Hur tycker du Potenza S001 är på vägen? komfort-mässigt? ljudnivån?

För när jag kollar på tex. kompletta fälgpaket från bilia/skobes/rejmes så är det dessa däck som dom "rekommenderar", självklart är dom billigare än goodyear och andra märkes-däck.(+/- 200-400kr i prisskillnad.
Användarvisningsbild
av p1ngwin
#1270002
UnleashFusion skrev:Hur tycker du Potenza S001 är på vägen? komfort-mässigt? ljudnivån?

För när jag kollar på tex. kompletta fälgpaket från bilia/skobes/rejmes så är det dessa däck som dom "rekommenderar", självklart är dom billigare än goodyear och andra märkes-däck.(+/- 200-400kr i prisskillnad.
efter de få mil jag har hunnit avverka så känns ju bilen som dag och natt från föregående däck. Känns stabila och ljudnivån är helt okej. Grepp i vått och torrt kan jag inte svara på, har inte varit någon vidare regn ännu. :-D
Användarvisningsbild
av Perra83
#1270020
S001 är riktigt bra faktiskt! Har haft en uppsättning 19" men kör nu på Michelin PS 4S men väljer säkert S001 igen eller en nyare modell eller kanske Nokian.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]

EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]