Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
#1229057
Uppdatering.
Tyvärr har det inte hänt något av vikt. Några tvättar, men dilemmat för mig är att jag har 1,5 mil till närmaste tvättmöjlighet nu under kalla årstiden. Så det är meningslöst att tvätta nu i detta skitväder. Men trots det måste det ske, exempelvis i veckan, för det skit som tvättas bort, kommer inte tillbaka. Var i alla fall på Biltema i lördags och köpte torkdukar.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1229083
Nu har jag köpt R-designpedaler från JB. Normalt ligger de bara några dagar. Därför var jag tvungen att ringa, de gick inte att beställa på Bildelsbasen direkt ifall det skulle varit fler som var intresserade. Men de här har legat i mer än tre månader. :wink:
volvo_v40_12_-___2013_pedalställ[1].jpg
volvo_v40_12_-___2013_pedalställ[1].jpg (17.74 KiB) Visad 1441 gånger
Användarvisningsbild
av frasse4
#1229195
Jag har aldrig gillat alu-pedaler, men det tycks jag ju vara ensam om :D, Tycker också det gick lite dålig känsla, jag kör nämligen helst barfota om vädret tillåter... Men kul att fixa lite!
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1229200
frasse4 skrev:Jag har aldrig gillat alu-pedaler, men det tycks jag ju vara ensam om :D, Tycker också det gick lite dålig känsla, jag kör nämligen helst barfota om vädret tillåter... Men kul att fixa lite!
Hehe en jususförare :wink: Intressant hur som, på V50:n jag satte de på senast gav de mer grepp annars märkte jag inget. Men klart snyggare är de ju ;)
Användarvisningsbild
av SvenB
#1229390
I dag kom posten med ett litet paket från JB
Pedaler.JPG
Pedaler.JPG (1.26 MiB) Visad 465 gånger
Nu skall dom bara på också. :wink:
Användarvisningsbild
av Briander
#1229432
SvenB skrev:I dag kom posten med ett litet paket från JB
Pedaler.JPG
Nu skall dom bara på också. :wink:
Snygga prylar :) men ja hur monterar man dessa? Har ett par liknande som jag inte får dit. Ska dessa också träs på på något sätt?
Användarvisningsbild
av SvenB
#1229467
Briander skrev: Snygga prylar :) men ja hur monterar man dessa? Har ett par liknande som jag inte får dit. Ska dessa också träs på på något sätt?
Jag tittade som hastigast. Du får nog ta bort standardplasthättorna, och byta ut mot dessa. "grillchips" här på forumet har bytt på sin V50 vet jag. Ska kolla på hans garagetråd om jag hittar något.
av UnleashFusion
#1229507
Briander skrev:
SvenB skrev:I dag kom posten med ett litet paket från JB
Pedaler.JPG
Nu skall dom bara på också. :wink:
Snygga prylar :) men ja hur monterar man dessa? Har ett par liknande som jag inte får dit. Ska dessa också träs på på något sätt?
Jag har själv monterat på min V70-11, , köpte ett set från wish/ebay, för typ 9kr :mrgreen: .. dock fick jag klippa till gummit bakom och det tog mig 15minuter att kränga in dom.. fick använda en aning kraft för att det skulle "sitta rakt" , använde skruvmejsel för att töja ut kanterna på själva gummit för att sedan försöka trä på bromspedalen(original-bromspedal-gummit måste du ta bort innan du trär på den r-design:en. fotpedalen hade ingen gummi så det var bara att kränga och trä på. Jag har dock inte kollat hur en original-r design pedalset ser ut bakom(där gummit är) , passformen på originalet bör vara lättare än dom från wish/ebay kopiorna... Resultatet efteråt är att du inte kommer bli missnöjd, kopiorna sitter som berget på pedalerna. Det enda som krävs är att man tvättar pedalerna när man tvättar bilen under tiden. :P

Hur jag satte dig mina var genom att använda metoden: börja med att trä in gummit på högerkant och försöka trycka gummit mot pedal-kanten och följ med till den nedre-högrakanten och ta hjälp av verktyg som du kan använda för att dra gummit mot vänstra-kant eller nedre och justera så gummit sitter på själva pedalen och vips är det klart
Användarvisningsbild
av grillchips
#1229543
Ja, på V50 trär man av de gamla gummipluttarna och trär helt enkelt på de nya. Det är relativt enkelt men kan kräva lite tålamod för de är ganska hårda att få på. Känns tryggt å andra sidan, det ska mycket till för att de ska lossna.
Unleash beskriver händelseförloppet ovan väldigt bra. Jag använde fiskben till hjälp när fingrarna började ömma och ryggen sa ifrån, V50 är lagom trång i fotbrunnarna. :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]